21 Ekim 2015

Old Boy- (İhtiyar Delikanlı)


Künyesi
Yönetmen: Chan-Wook Park
Yapım: 2003/Güney Kore
Tür : Drama,Gerilim,Gizem
Aldığı Ödüller : 57.Cannes Film Festivali en iyi film

Bu güne kadar izlediğiniz tüm intikam filmlerini unutun. Unuttunuz mu? O zaman şimdi intikam kelimesinin ne demek olduğunu yüreğinizde hissedeceğiniz bir hikaye geliyor: Old Boy.


Film; Oh Dae-Su'nun yağmurlu bir gecede karakolda patavatsız hareketler yapmasıyla başlar. Kızının doğum günüdür. Arkadaşı kefaretini ödedikten sonra çıkan Dae-Su telefon kulübesinden kızını arar ve ortadan kaybolur.

Kendine geldiğinde bir hücrededir. Ne kadar kalacağı, neden burada olduğu hakkında herhangi bir açıklama yapılmamaktadır. Kalacağı süreyi bilmemek ona acı vermektedir(!) belki de vermemektedir? Bu belirsizliği şu sözcüklerle anlatır:

“15 yıl süreceğini söyleselerdi, dayanmak daha kolay olabilir miydi? Yoksa dayanamaz mıydım?”

Dae-Su 15 yıl boyunca hipnotize edilir.

Ve bir gün bir bavulun içinde dış dünyaya salınır...


Gelmiş geçmiş en büyük intikam. Karanlığın içinde bir ışık ararcasına gelişiyor hikaye. Belli belirsiz, umutsuz,ürkek ve siyah...

Bu sebeple filmi beğenen kadar beğenmeyende var. Filmin sonunu izlediğimizde hepimizi farklı etkiliyor; kaldırabilen bir kısım ve kaldıramayan diğer kısım...

Ahlaki değerler göz önüne alındığında, sonunda kendimizi söylenirken bulma ihtimalimiz de yüksek.

Yüreğinin, birilerinin elinde kum tanelerine dönüşmesi gibi bir his. 

İntikam almak isterken, oyuna gelmek...


 Son replik adamın psikolojisini özetler niteliktedir;

“Hayvanlardan daha aşağı olabilirim ama benim de yaşamaya hakkım yok mu?” 


Hikaye de üzerinde durulan bir nokta da; kelimelerin, dünyada ki her şeyden daha güçlü bir intikam silahi olduğu. Sözcüklerin boyutunun nelere neden olduğu, doğru olmayanın bile kelimelerle gerçekleşerek nasıl hayat bulduğu anlatılıyor. Hani bizim kültürümüzde de vardır ya “Elalem ne der?” düşüncesi. İşte tam olarak bu noktaya değinilmiş.

Filmin sonunda psikolojinizin eskisi gibi olacağı garantisini veremem. Dediğim gibi kaldırabilen ve kaldıramayan diye iki kategorimiz var.
Sizde tarafınızı seçin !


Sen gülersen, dünya güler. Ağlarsan yalnız ağlarsın.


Son olarak bir Old Boy repliğiyle sonlandırıyorum yazımı:

“İster kum tanesi ol, ister kaya; İkisi de aynı şekilde batar suya ….”

Filmi için    

Sevgilerle







6 yorum:

  1. Yazı harika olmuş. Old Boy'u izleyeli o kadar yıl oldu ki... Ana konuyu unutmuştum. Sert bir film olduğu kalmış aklımda. Ve bir çok sahne. Tekrar izlemeli. Yazının sonundaki replikte çok anlamlı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beni de yürekten etkileyen inanılmaz bir intikam filmiydi. Çok etkilenmiştim doğrusu. Oyuncular da kaliteli olunca, kalitesi de daha üst seviyeye çıkmıştı. Güzel yorumunuz için tekrar teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Ben bu filmi çok sevmiştim özellikle ahtapot sahnesini :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah gözlerimi kocaman açıp dikkatle ekrana kitlemiştim gözlerimi. Şok yaşadığım sahnelerden biriydi :)

      Sil
  3. Ahtapot? Bir kere daha yazıyorum Old Boy'u tekrar izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle ilginç bir sahnesi vardı. Tekrar izlerseniz muhakkak çok şaşıracaksınız :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin ! :)
Not: Siyasi, ideolojik ve hakaretvari yorumlarda bulunmadığınız için teşekkür ederim.

designed by Charming Templates