Once Upon A Time



Merhaba arkadaşlar, Photobucket

Genelde Batı mı Doğu mu diye soranlara, Doğu diye cevap veririm. Hatta böyle derken kendimi daha ayrıcalıklı hissettiğim olur. Herkes bir noktaya odaklanırken, senin diğer tarafa bakman bir ayrıcalıktır. Çünkü güneş doğudan doğar.

Hep Uzak Doğu ülkelerine, kültürüne, insanına ilgi duymuşumdur. Bu yüzden Kore Dizisi, Japon Animesi izlerim.  

Sürekli olarak takip ettiğim tek Amerikan dizisi Supernatural’dı bugüne kadar.

Sonra Lost yapımcılarının elinden çıkmış bir dizi olan Once Upon A Time   ’i izlemeye başladım. Bir diziden daha fazlasını verdi bana. Bir bölüm izledikten sonra, arkası sırayla gelen bir dizi olduğunu tüm içtenliğimle söyleyebilirim.


Aslında bu dizinin konusu:

 Masallarda dinlediğimiz mutlu sonların aslında olmadığını; sonrasında hikayenin
nasıl ilerlediğini, karakterlerin mutluluklarını koruyabilmek için neleri feda ettiğini anlatıyor. Bu dizide çıkış noktamız bir masal kitabı. Bu kitapta dinlediğimiz masallar bildiğimiz şekliyle bitmez. Mutlu sonlardan sonra neler olduğu açıkça gün yüzüne çıkmaktadır.




Hikayenin ana karakterleri: Pamuk Prenses, Kötü Kalpli Cadı ve Pamuk Prensesin bizim dünyamıza gönderdiği kızı…
Evet aslında iki dünya var.

Dizide Pamuk Prensesle Kötü Kalpli Cadı’nın nasıl tanıştığı, aslında önceleri Cadı’nın iyi bir insan olduğu anlatılıyor.
Bu resimde gördüğünüz üzere;



Daha sonra Pamuk Prenses, Cadı’nın sırrını tüm iyi niyetiyle hiç olmayacak birine anlatır. Bu olaydan sonra Kötü Cadı’nın tek amacı Pamuk Prensesi elinden geldiğince mutsuz edebilmektir...








Pamuk Prenses ile Prens evlendikten sonra Cadı onları mutsuz edebilmek adına son çare büyük bir lanet oluşturmaya karar verir ve tüm masal kahramanlarını dünyaya gönderir. Dünya’ya gelen masal kahramanları Storybrooke’da yaşamaya başlar. Gerçekte kim olduklarını unuturlar. Bu laneti bozabilecek tek bir kişi vardır o da Pamuk Prensesin kızı Emma'dır.



Bir gün Emma’nın çocuğu(!) Boston’a gelir ve onu Storybrooke’a götürür. Çocuk laneti sadece onun bozabileceğini söyler ama Emma doğal olarak neler olduğundan habersizdir. 18 yaşına kadar yetimhanelerde büyümüş bir kız olan Emma, aslında Pamuk Prensesin kızı olduğuna inanmaz.


Daha sonra gelişen ardı ardına olaylar dizisi…
Alice Harikalar Diyarında,Kırmızı Başlıklı Kız, Kül Kedisi, Hansel ile Gretel, Alaaddinin Sihirli Lambası,Pinokyo gibi bir çok masalın nasıl değiştiği, nasıl değiştirildiği anlatılıyor.


Tabi bunlar olurken Batman' deki Joker’e benzeyen bir karakterimiz var. Adı Rumpelstilskin. Kötü kalpli cadıdan bile kötü olan... Aslında o 'Karanlık Olan' diye anılıyor dizide ve lanete rağmen her şeyi hatırlayan…


5. Sezonda olan bu dizi gerçekten çok güzel. Sadece bir bölüm izleyin pişman olmayacaksınız.

Birinci bölüm için burası 


Sevgilerle...
Umut ışığınız hiç sönmesin...
milkysmile








3 comments

  1. OUAT ailecek çok severek izlediğimiz bir dizi. Geri dönüşler ve karakterler arasında kurulan bağlantılar gerçekten inanılmaz. Ayrıca Lost'a yapılan göndermeler de çok hoşuma gidiyor. Bu diziye başlamana, dahası beğenmene çok sevindim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok beğenerek izliyorum. Rumpelstiltskin favorim :) gerçi daha yeni 2. sezonu bitirdim. ^^

      Sil
  2. Bu dizi vaktim olmadığı için izleyemiyorum ama 1.sezon 4.bölümdeyim şuan gerçekten çok güzel insanı başka bi dünyaya sokuyor bir anda :D Keşke ben tarihi bi dönemde doğsaydım diyorum asfşlksdlkgsd

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)