Yürüyen Şato-Howl's Moving Castle Kitap İncelemesi





















Sophie Hatter 3 kız kardeşin en büyüğü olarak dünyaya gelir. Büyük olmasının ona önemli sorumluluklar getirdiğine ve kötü şansla bezeli bir hayatı olacağına çoktan inanmıştır. Babasının ebedi dünyaya göç etmesinin ardından ona ve ailesine kalan yegane şey Pazar Kasabasındaki bir küçük şapka dükkanıdır.


İşlerin iyi gitmeyeceğini varsayan üvey annesi kardeşlerinden birini pastaneye çırak olarak, diğerini büyücü bir yakınının yanına, Sophie’yi ise terzilikte uzmanlaştığı için Şapkacı dükkanına koyar.

Sophie 18 yaşında görünüşü iyi, şirin, uzun kızıla çalan saçlara sahip, dikişte ustalaşmış bedeni aksine ruhu ihtiyarlamış ve geleceğinden korkan gencecik bir hanımdır. Vaktini dükkan ve ev arası mekik dokumaktan başka bir şey yapmadan geçiren Sophie, dünyayla arasında ki bağı koparmış şekilde gece gündüz şapka tasarlamakta ve kaygılarıyla günlerini uğurlamaktadır.

Bir gün dükkanına davetsiz bir misafirin gelmesiyle hayatı değişir. Gelen kişi, kimsenin ismini söylemeye cesaret edemediği, kasabalıların korkulu rüyası olan Çöl Cadısından başkası değildir.

Çöl Cadısı Sophie'ye birkaç soru sorduktan sonra onu aradığı kişi zannederek, ruhunun hissettiği yaşa çevirir. Sophie artık ihtiyarlamış, eli ayağı tutmayan, bedeni buruşmuş pamuk babaannelere benzemektedir ancak bunu kimsenin görmesini istemediği için evden ayrılır. Pazar kasabasının karşısında dağlık bölgede bir görünüp bir kaybolan “Yürüyen Şato” da yaşayan o zamana kadar kimsenin görmediği ancak rivayetlere göre genç kızların kalbiyle beslenen kötü kalpli büyücü Howl’a gitmeye karar verir. Artık ihtiyar bir hanım olduğu için Howl’un ona zarar vermeyeceğini düşünür.

Howl ona yardım edecek midir?
Sophie eski haline dönebilecek midir?
Howl anlatıldığı kadar kötü biri midir?
Sophie, Howl’u evinde kalmaya ikna edebilecek midir?


Kitap anlattığım gibi fantastik nitelikler barındıran, ufkunuzu ve yaratıcılığınızı üst noktalara taşıyacak bir romandır. Çocuk romanı diyenler olmuş. KATILMIYORUM ! Biz yetişkinliğe usulca adım atan gençlerin ve her kesim insanın kafa dağıtmak için okuyabileceği yumuşacık bir kitap. Diana Wynne Jones’un yazdığı bu eşşiz kitap 3 seridir.
          
  "Yürüyen Şato, Uçan Şato, Sihirli Ev"  

Yürüyen Şato kitabından etkilenen Hayao Miyazaki kitabı uyarlayarak animasyon film ortaya çıkarmış, film çok başarılı olmuş ve Oscar’a aday gösterilmiştir.


バンザイ !

Banzai Sensei !




Sevgilerle...

4 comments

  1. Çok sevdiğim kitaplardan animasyon filmini de izlemiştim o da çok güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabını çok beğenmiştim gerçekten ama filmde biraz farklılaştırdıkları için izlerken çokta içime sinmemişti. Filmi daha önce izleseydim bayılacaktım muhakkak :)

      Sil
  2. Kitabı okumadım ama Yürüyen Şato animasyonunu izlemiştim. Miyazaki'yi nasıl keşfettiğimi hatırlamıyorum. Büyük ihtimalle vizyona giren bir Japon animasyonu sebep olmuştur. Sonra yeğenimden de methini duyunca önce Yürüyen Şato filmini izledim, sonra da bütün yapılanları. Howl's Moving Casstle kitabı ile ilgili yazılanlardan ana temanın korunduğu hissine kapıldım. Şapkacı olması, yaşlı bir kadına çevrilmesi... Filmi güzeldi, eminim kitabı da güzeldir :)
    Yorumu yazarken dikkatimi çekti, 'Bunlarda ilginizi çeker başlığında' Yürüyen Şato ilgili bir post daha var. Bir ara orayı da ziyaret edeyim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Aslında filmiyle benzer ama sonlara doğru ufak değişikler yapılınca kitabı okuduğum için beni rahatsız etmişti ama Miyazaki sonu değiştirmesinin sebebini izlenmesi için olduğunu belirtmişti. Yine de iyi bir iş çıkarmış.

      Yorumunuz için teşekkür ederim gerçekten ^^

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)