Tiyatro: İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı

İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı



Fevkalede bir oyundu, yorumuma geleceğim elbet ama önce konusuna şöyle bir değineyim.

2001-2002 Türkiye'sinde, yeni mezun olan bir Meteoroloji mühendisinin iş bulabilme çabasının karşılıksız kalması sonucu kendisini annesiyle birlikte psikolog sırasında bulması ve bu hale nasıl geldiğini trajikomik bir şekilde sorgulamasıyla başlar. Ekonomik çalkantıların, bünyesinde sosyal ve psikolojik etkilerini seyirciyi düşündürerek sohbet eder bir havada aktarır.


Tiyatro: İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı


Öncelikle Berkay Tulumbacı'nın oyunculuğuna hayran kaldım. İnanılmaz bir oyunculuk performansı sergiledi. Tek kişi, 2 perde 1 saat 40 dakika oynadı. Sıkmadı ve temposu hiç düşmedi. Arada seyircilerle atıştı gerçekten kaliteliydi. Çünkü konusu itibariyle sistemsel bir eleştiri getirmişti olaya. Ayrıca mizahı o kadar yerindeydi ki, ben dahil tüm salonu etkiledi. Hemde tek başına...

Duraksamadan sürekli konuştu. Bir karakter değil tek başına birçok karaktere hayat verdi. Bir ara sanki gerçekten yaşamış gibi anlatmaya başladı. Şimdi bizle sohbet edip hal hatır soracak sandım bir an. O derece seyirciyi oyunun içine almayı başardı. Işıklandırmalar da çok iyiydi.

Kısacası gerçekten bayıldım ve çok beğendim. "Tek kişi oynuyor acaba sıkılır mıyız ki" tereddütüne girmeyeceğiniz bir oyun. 

İzlemenizi tavsiye ederim.

Sevgilerimle...



37 comments

  1. Tiyatro izlemek ayrı bir güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelmiş evet. Bu yüzden daha sık gitmeye karar verdim :)

      Sil
  2. Tek kişilik oyunlar oyuncu açısından çok zor olmalı, ama genelde üstesinden geliyorlar :) tiyatroyu özledim ben de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onun yerine heyecanlandım ya. Sonuçta tek kişi ve sürekli konuşuyor :) Ama artık alışmış olmalı ki çok akıcıydı. 2014 yılından beri çeşitli aralıklarla oynamış oyunu hemde henüz 1991 doğumlu.

      Sil
  3. Ben en son ne zaman tiyatroya gittiğimi hatırlamıyorum bile :D Komiğe benziyor, keşke ben de gidebilseydim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende uzun zaman önce gitmişim :) Ama tiyatro çok güzel ve büyülü bir şeymiş onu anladım. Kara Mizahtı, gerçekten güzeldi. Birde devlet tiyatrosu olduğu için fiyat olarakta uygundu. Bu fırsatı kaçır mıyım dedim :)

      Sil
  4. Tek başına 1 saat 40 dk. süper yaaa! Helal olsun, baya oldu gitmeyeli :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet baya uzun bir süre 1 saat 40 dk. Nasıl geçtiğini anlamadım ama oyuncuya da bu kadar hızlı geçti mi bilmiyorum. Profesyonelce oynadı ama. Ben çok heyecanlanırdım, tek kişiydi bir de :)

      Sil
  5. Çok güzelmiş ya, keşke İzmir'e de gelse :/ Ama takvime baktım, yok ne yazık ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende baktım şimdi. Yakın zamanda İzmir için turne tarihi belirtilmemiş ama rast gelirsem mutlaka haber vereceğim sana. Belki gelirler ^^

      Sil
  6. Ne güzel olmuş desene canım benim :) Yaşıyormuş gibi anlatmak ve oynamak oldukça zor bir de o kadar insanı etkileyebilmek takdire şayen ;)

    İstanbul'da bakim nerde varmış, annemle hafta sonu gidelim çok seviyor tiyatroyu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel en yakın bilet ayın 26 sındaymış. Dur canım sana takvimi atayım : http://www.devtiyatro.gov.tr/programlar-sehirler-istanbul-detay-bolum_takvim-ikinci-dereceden-issizlik-yanigi.html

      Taksim Küçük Sahnede izledim ben bu tiyatroyu ama birçok devlet tiyatrosunda sergileniyor oyun. Belki Mart'tan sonra oyun daha aktif bir şekilde oynanır :)

      Sil
    2. Baktım canım, Anadolu yakasında olunca çok uzak kalıyo karşısı.. Kadıköy'e gelse ne güzel olur :(

      Bu arada son yazdığın yazına yorum yazamıyorum sanki sana destek olamıyomuşum gibi hissediyorum :( sıkma kendini üzme, inan bende haksızlığa tahammül edemiyorum hele arsız insanlara! geçen beni anlamıştın bloguma yazı yazdığımda. Şimdi diyorum bazı insanlara üzülmeye bile değmez

      Sil
    3. Belki önümüzde ki aylarda gelir bakalım :)

      Ahh çok teşekkür ederim Gözdecim. Öyle sinirliydim ki ancak yazarak kendimi iyi hissedebiliyorum. Bu durumu en iyi sen anlıyorsundur :) Öyle bir gündü. İnsanların yüzsüzlüğüne ve pişkinliğine tahammül edemiyorum. İcraat yok ama ağızlarında bir şeyler geveleyip uğultu çıkarmak adetleri olmuş.

      İnanılır gibi değil ama sıkmıyorum canımı artık. Böyleleri de var işte :)

      Sil
  7. tek kişilik oyun riskli tabi ama çok beğenmişsin,o zaman bir gitmeli.Çok severim ben tiyatroyu ama İstanbul'da büyük sıkıntı,in bin trafiği bekle,park yeri ara.Sırf bundan senede bir ya da iki gidiyoruz artık.Bursa'dayken haftada iki oyuna giderdik eşimle.İstanbul'u sevmiyorum ben yaa :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'un trafiği gerçekten çekilecek dert değil Sevda Ablacım. Ben Taksim Küçük Sahne'de cumartesi öğlen 3 gibi izlediğim için metroyla ulaşımım kolay oldu.

      Bursa'nın da nüfusu az olmasa da İstanbul gibi deli etmiyor insanı demek ki :)

      Sil
    2. on beş yıldır İstanbul'dayız,belki Bursa da artık zorlaşmıştır bilemiyorum ama biz yürüyerek giderdik tiyatroya,yürümekten korkmazdık,emniyetliydi her yer.Burada eşim yanımdayken bile korkuyorum gece,kaçıp gideceğim zaten,çocukların bu sene sınavı var,bitsin kaçacağız.Darısı başına ya da daha iyisi,gelecekte İstanbul emniyetli ve kolay bir şehir olsun senin için :))

      Sil
    3. İnşallah bakalım zaman neler gösterecek. İstanbul güzel bir şehir ama böyle eksi yanları da var ne yazık ki, keşke olmasa ama yapacak bir şey de yok gibi.
      Umarım ileri de her şey güzel olur diye umut ediyorum Sevda Ablacım :)

      Sil
  8. Ben de çok severim tiyatro ama uzun zamandır gitmedim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biletler filan 10 gün önceden alındığı içinde insanın işine pek gelmiyor ya da almayı unutuyor. Halbuki sinema öyle değil. İstediğin her vakit sinemaya gitmeye fırsat buluyor insan. O yüzden de sinema daha cazip görünüyor göze :)

      Sil
  9. Malesef okul dışında dışarı çıkmak için pek zamanım olmuyor bu aralar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun benimde olmuyor bakma sen. Fırsattan istifade bir uğrayayım dedim napıyım :) Hep Kore dizisi izleyince hafiften beynimden yanık kokusu gelmeye başladı :)

      Sil
  10. Yazından ve görsellerden anlıyorum ki tiyatroyu çookk özlemişim... Bir fırsatını bulmaya çalışacağım. Hatırlatma için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Tiyatro gerçekten güzel ve büyülü bir şeymiş. Gerçekten bir kere daha doğru olduğuna kanaat getirdim :)

      Sil
  11. kuklamu,sabah beri üçüncüye geliyorum son yazına yorum bırakayım diye ama yok yorum bölümü.Ben de buraya yazdım.Kim canını sıktıysa,sana haksızlık yaptıysa susma,git yüzüne haykır.İçinde biriktirip kendini üzeceğine,içinden geçenler onu üzsün.Ay ben gelip dürüvereyim kimse onu,aaa,tutma beni bak kuklamu,kimse üzemez benim kızımı,git çemkir ,geliyorum yoksa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haykırmak en iyisi ama bazen yine çare bulamıyorum gibi o kadar sinirliyken yazdım ki cümlelerimin ne anlama geldiği bilmeden yayınlayıverdim.

      Ay Sevda Ablacım nasıl güldürdün beni ya. İyi ki varsın, iyi ki blogu açtım da böyle tatlı bir ablam oldu. Çok mutlu ettiin beni söylediklerinle,düşündüklerinle.

      Kumlamu mahlasıma uygun hareket etmeliyim hihi^^ Yarın ağızlarının payını vereyim ben bi o zaman :)

      Sil
    2. ver tabi,geceyi sen uykusuz geçireceğine onlar geçirsin.Ve de sana aynen katılıyorum,Timur'un filleri hesabı herkes hep bir ağızdan konuşur,eyleme gelince tek kalırsın.Boş ver aldırma,ben hayatım boyunca tek kaldım,bu yüzden akademik anlamda çok şey kaybettim ama kişiliğimi korudum.Doğru bildiğini de,yanlış gördüğünü de haykır.Çok pis gaz veririm heheheh

      Sil
    3. Aynen öyle Herkes konuştu tamam dediler sonra arkama baktım kimseyi bulamadım :) Kişiliğimi koruyamazsam kendime saygım kalmayacak o yüzden bende yalnız kalmayı yeğleyeceğim gibi. Gaz verdin vallahi hihi ^^

      Sil
  12. Monolog gerçekten çok zor bir tiyatro türü, büyük bir yetenek gerektiriyor bence izleyiciyi sıkmamak :)) Merak ettim oyunu, araştıracağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bir araştır gerçekten beğeneceğini umut ediyorum :)

      Sil
  13. Ne guzel yapmissin tiyatro izlemeye giderek. Bir sinema sevdalisi olarak tiyatrodan da buyuk zevk alacagima eminim ama en son alti yedi yil once gittim sanirim cemberlitasda tiyatro izlemeye. Bu yazın beni de şevklendirdi. Umarim bu sene icinde bir kez gitme şansi bulurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım. Sinemaya bende çok severek gidiyorum ama tiyatro daha başka bir şeymiş :)

      Sil
  14. berkay. kara ekmek oleeeey :) nerde oynanıyo bu oyun. oh evet kore dışı bişi izlemene sevindim sunbaeee :) bi deeee son yazındaki durumu çözdün mü yaa. biri üzdü galiba. aman yaaaa seni üzceklerden uzak dur yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah Sunbaee, bir ara kafayı sıyıracaktım iyi geldi bana. Gösterim bitti gibi. Ama eğer tekrar gösterime girerse, hemencik haber veririm :D

      Çözemedim ama elimden geleni yaptığım için içim rahatladı. Doğru diyon Sunbaee :D Kendimi bloguma adayacağım :)

      Sil
  15. 3 yıl olmuş tiyatroya gitmemişim. En son Tehlikeli Oyunlar'ı izlemiştim.. Ben de bir aralasam iyi olacak bir oyunun kapısını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arala arala. Gerçekten iyi geliyor. Sinemadan bambaşka bir şey :)

      Sil
  16. UZUN ZAMANDIR TİYATRO İZLEMEDİM...:(

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)