9 Mart 2016

Bugün 9 Mart : "Kadın Olmak" değil "İnsan Olmak"



Merhaba arkadaşlar,

Çok önceden yazmam gereken ama bir türlü ne yazacağımı bilemediğim bir konuyla yüzleşmek istedim bugün, dün değil bugün.

Bugün 8 Mart değil ama 9 Mart...
9 Mart diye bir şeyler mi değişti, bugün Kadınlar Günü değil mi yani?


Ya kadın olmak..


Bir çok arkadaşım yazdı, yazmaya çalıştı. Yazarken hüzünlendi, ne yazacağını bilemedi. Yutkundu... 
Ben mi?
Ben de yazamadım.
Kadın olmak dedim ve sustum. İçimden bir of çektim, uzaklara daldım. Söylenecek çok şey var, çok şeyim var belki ama takatim yok.


Evet, söylenecek çok şeyimiz var. Ama susuyoruz, belki susturuluyoruz. 
Niyetim yürekleri karartmak değil. Bir konuya dikkat çekmek.


Neden "İnsan Olmak" değil de "Kadın Olmak"?

Önemli olan “insan” olabilmek değil miydi, unuttuk. Niye bu ayrıma sürüklendik, neden böyle bir ayrımcılığa göğüs germeye çalıştık, neden ötekileştirmelerine izin verdik?

Bu gerçekten mühim. En mühim.

Benim tek bir isteğim var hemcinslerimden:
Lütfen toplumun bizi sindirmesine izin vermeyelim.
Üretelim, durmadan üretelim!
Çekinmeyelim, korkmayalım, yılmayalım.
Muhakkak sindirilmeye çalışılacağımız anlar olacak. Böyle zamanlar da düştüğümüz gibi kalkmasını da bilelim. Daha güçlü daha dirayetli olalım. 
Biz düştüğümüz için mahcup hissetmeyelim. Onlar kalktığımız için mahcup olsunlar.



Ve sosyal medya da gördüğüm bir yayınla sonlandırmak istiyorum yazımı.

kuklayazar.blogspot.com





Fenom'a beni mimlediği için teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle...


24 yorum:

  1. Aklımdan geçen başlıktı 9 Mart da kadınlar günü demek. Kaleminize sağlık, Dün dolanırken Neşet Babanın bir sözünü gördüm çok beğendim. "Kadınlar insandır, biz insanoğlu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama. Duyarlı olmanız beni gönülden memnun etti. İnce yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Adam, adem gibi sözcüklüren karşılığı cinsiyet değildir. Adam, adem, ademoğlu hatta insanoğlu insanlık kelimesinin karşılığıdır. Günümüzde kadının karşı cinsi olarak adam kelimesi kullanılıyor ki bu doğru değiydir. Kadının karşıt cinsini erkek kelimesi karşılar. Diğer yaratıklarda dişi ve rekek kelimeleri kullanılır. Bu araad bay ve bayan kelimeleri cinsiyeti karşılamaz. Cinsiyetteki konumu karşılar. Bey ve beyefendi gibi. Bir kadın ya da bir erkek dışarıda ve evde çalışıyor hizmet ediyorsa emekçidir. Çalışmıyorsa ve hizmetçileri varsa onlara hanımegendi ve beyefendi denmektedir. Anadoluda bu tür kadınlara hanıağa denir. Erkeklere ağa ya da bey denmektedir. Ne yazık ki günümüzde kadın dışarıda çalışmakla kalmıyor evde mutfak ve banyo işleri yapıp çocuklarına bakıyor. Kocasını memnun ediyor. Ama koca işten gelip, kumandayı eline alıp tv izliyor. Utanmadan karısına bana su getir diyebiliyor. İşte burada benim de sigortalarım atıyor... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklamanızı çok beğendim. Toplum olarak bir geçiş döneminde olduğumuza inanıyorum. Umarım cinsiyet ayrımı hiçbir zaman olmaz ya da artarak devam etmez...
      Sadece umuyorum...
      İnşallah her şey daha güzel olacak

      Sil
  3. Son görsel karşıma ilk çıktığında gerçekten anlamlı bulmuştum. Sadece 8 martta değil her zaman kadınların yanındayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Serdar, senin gibi düşünceli gençler çoğalır umarım :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım, güzel ifade etmişsin ki, son foto hele çok iyi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Fenom, ne zaman mimledin, ne zamana kaldı :)

      Sil
  5. tasarımın da güzel olmuş ki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sadece başlık kısmını değiştirdim ama herkes aynı şeyi söylüyor. Bende bu meyveli halini çok sevdim.
      Teşekkürler Fenom, beğenmene sevindim :)

      Sil
  6. O kadar güzel yazdın ki ne eklenebilir diye düşünüyorum. Benim duyarlı canım arkadaşım sosyal medya da o paylaşımı gördüğüm de benim de çok hoşuma gitmişti paylaşmıştım :) Geri dönüşün çok güzel oldu <3

    Dip Not: Hayatım da örnek aldığım tek yegane insan annemdir, ben onun güçlü bayan oluşunu seviyorum ve bana öğrettiklerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gözdecan :) Yazımı beğenmen çok memnun etti beni. Kesinlikle başımızın üzerinde yerleri var. İyi ki var. Bizi biz yapan, hep memnun etmeye çalışan, bizim sağlığımızı, huzurumuzu bizden daha çok düşünen, belki de sırtımızı büyük bir güvenle yaslayacağımız yegane kimseler :)

      Gerçekten İyi ki varlar.

      Sil
  7. Değil mi ya.. 9 mart yazısı ve içerik çok mantıklı çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şapşik Anne. Aslolan tek bir güne sığdırıp diğer günler eziyet göstermek değil.
      Saygımızı eksik etmemek...

      Sil
  8. Gözdenin blog günlüğünde o güzel yazılarında buldum seni duygulandim demişsin yorumlarda bende senin gibi ağlamamak için zor tuttum senin yazında. Bende o aklına bin tane şey gelip dökemeyenlerdenim içimi.
    Teşekkür ederim dile getiremediklerimizi dinlendirdiğin için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyeceğini bilemiyorum insan böyle bir konuda gerçekten. Yazmaya çalışırken üzüldüm, derman bulamadım. O kadar çok sey var ki aslında...

      Çok teşekkür ederim yorumunuz için, umarım ülkemizde yeniden umudun kapıları aralanır.

      Sil
  9. Sadece başlık yeter :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,

    Elinize sağlık. Özellikle bir cümle dikkatimi çekti: "Üretelim, durmadan üretelim." Bunu çok önemsiyorum. Bence ne zaman ki bu üretim her alanda çok iyi yapılacak ve kadınlar her alanda en iyiler arasında kendini gösterecek o zaman insanlık çok daha güzel bir yere gelecek. Sosyal medyadan gördüğünüz yayında da dendiği gibi bugün cinsiyet eşitliğini sağlamaya sözlerimizle başlayacağız. Üretmek, durmadan üretmek; var olmak.

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, üretmek gerçekten mühim.
      Yorumunuz beni çok mutlu etti :)
      Çok teşekkür ederim, Size de Renkli Günler :)

      Sil
  11. Çok güzel bir yazı. Ben de yazmıştım bu yazıyı. Ne güzel de bitirmişsiniz. Yüreğinize sağlık. Gene de bu sayede içimizi döküyoruz. Bu bile bize buruk bir mutluluk veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir şey yapmamaktan daha hayırlı. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin ! :)
Not: Siyasi, ideolojik ve hakaretvari yorumlarda bulunmadığınız için teşekkür ederim.

designed by Charming Templates