En İyi 10 Spor Animesi



Merhabalar,

Uzun zamandır anime yayını yapmayan Kukla yapmışlar. Ben de spor animesi pek sevmem bu yüzden Konuk Yazarım demeye bin şahit istenilen en bir sevdiğim insan, sizler için "En İyi 10 Spor Animesi" yayını hazırladı. Sözü fazla uzatmadan, kürsüyü "asil" yazarıma bırakıyorum.

9-Captain Tsubasa/1981-1988

Captain Tsubasa

Tam anlamıyla dünyaya bakışımı değiştirmiş animedir. Bir köşe başında "Bana yan mı baktın sen hayırdır?" diyen serseri görürseniz ses etmeyin, üzmeyin o masum çocukları. İşte onlar mutlaka hayatlarının bir döneminde Tsubasa izlemiştir. Sabah 6' da kalkardık tabi daha gün ağarmamış. O uyku mahmurluğuyla Tsubasa'nın pası kime attığını görebilmek için kafayı istemsiz topa doğru çevirirdik. Ne güzel günlerdi be...
Neyse konumuza geri dönecek olursak; Japonlarda futbol kültürünün gelişmesinde Tsubasa animesi önemli bir yere sahiptir. 

Tsubasa'nın tek kötü tarafı, topun nerede olduğunu bilmemesiydi. Biz zannediyorduk ki adam orta sahadan kaleye gol attı. Sonra anladık kale yakınındaymış... 


Peki Tsubasa'ya ne oldu dersiniz? Merak etmeyin sahada ki yeşilliklere aldanıp çiftçi olmadı bakınız.

Tsubasa Barcelona


Adam BARSELONA'da oynuyor. Sıradan bir oyuncu da değil. Barselona'nın kaderi adamın ellerinde. Siz hala anime izlemeye devam edin.
Mangasını dikkatli okuduğumuzda göreceksiniz ki, takım arkadaşları; Phillip Cocu, Rivaldo, Luis Enrique.

Luis Enrique şimdi Barselona'nın teknik direktörü. Tsubasa ise hala oynamakta... Şaka şaka Tsubasa Barselona'yı terk-i diyar eyledi. Kısacası Tsubasa 9 Numarayla en iyi 10 anime listesine giriş yapıyor.

8-Prince of Tennis/2001

Prince of Tennis


Adından anlayacağınız gibi su topu animesi. Tamam ciddi olalım, sadece tenis -yalnız su topu animesi niye yok, güzel bir fikir olabilir, popüler kültür işte boş verin-
Echizen Ryoma isimli, sakin gibi görünen cin fikirli karakterimiz, Amerika'dan kalkmış gelmiş Japonya'ya tenis oynamaya. Yok Amerika'da şöyle kazandım böyle şampiyon oldum. derken Japonya'ya döneyim demiş. Hakkını yemeyelim yetenekli arkadaşımız. Hedefi ise; bir zamanlar ünlü olduğu halde şimdilerde hoş olmayan dergilerde gününü gün eden bir babayı yenmek. Ana karakter yenecektir kaçarı yok zaten. İlk bölümler biraz dişimizi sıkmamız gerekiyor, turnuva olaylarına girince biz izleyicilerini içine alıyor. 


7-Haikyuu/2014

Haikyuu

Voleybol temalı güzel bir anime olduğunu söyleyebilirim. Zaten içinde bulunduğumuz zaman dilimde spor animelerine önderlik eden 2 animeden biridir gözümde. Ana karakterimiz Antalya'nın olgunlaşmamış turunçgillerine benziyor. Pek uzun boylu olmadığı halde smaçör olmak istiyor. Bir gün okuldan dönerken, televizyonda Karasuno adlı bir lisenin ulusallarda ki turnuvası gözüne çarpıyor. Kendi kadar kısa boylu birinin, tüm blokları tek tek yıktığını görüyor-Küçük Dev- ve hayran kalıyor. Ulan diyor ben de yaparım. Her günü ona olan hayranlığıyla geçiriyor. Ortaokuldaki tatsız bir turnuvadan sonra; sonunda küçük devin, uzun duvarlara meydan okuduğu liseye ayak basıyor. Ama artık Karasuno'da hiçbir şey eski gibi gitmiyor. İyi günler geride kalmış,artık 3 turdan öteye geçemeyen sıradan bir liseden farkı kalmamıştır. Bizi bekleyen olayları da göz önüne koyarak bu animemizi 7. sıraya koyuyoruz.

6-Eyeshield 21 /2005

Eyeshield 21 Anime

Ana karakterimiz hayat boyu, kibarlığından dolayı ezilmiş birisi hatta o kadar ezik ki onu kurtarmaya her zaman abla dediği bir kız geliyor. Sonunda orta okul bitiyor. Kötü günleri geride bıraktım liseye güzel bir başlangıç yapacağım diye kendini motive ediyor. Öyle umuyor...
Liseye ilk girdiği anda iki deli (Hiruma,Kurita) pusudan çıkıp "Amerikan Futbolu Kulubüne Hoşgeldin!" diye bağırıp tezahürat yapmaya başlıyor. Bizim ana karakter tabi seviniyor. Sonradan anlaşılıyor ki okulun kapısından kim girerse aynı teklifler ona da sunuluyor. 

Okul çıkışında Amerikan Futbolu oynamak istediğine kanaat getiriyor. Sonunda aradığı şeyin bu korkak işlevsiz bacaklarında yattığını düşünüyor. Hikayede aslında böyle başlıyor.
Takımsız bir oluşumdan şampiyonluğu kovalayan bir oluşum...


5-Diamond No Ace /2013

Diamond No Ace Animesi


Bu anime kadar nefret edebileceğim aynı zamanda seveceğim bir seri daha bulacağıma inanmıyorum. Her şey ne kadar sıcak başlamıştı oysa ki. Daha ilk bölümden Sawamura; arkadaşlarını, ailesini bırakıp beyzbol oynamak için Tokyo'ya gitmişti. Herkesi etkiliyor şaşırtıyordu. Bölümler ilerledikçe bırakın yükselmeyi olduğu yerde bile durmasına izin vermediler. Ana kadroya girmesini bırakın, yedekliğe bile soyunmasına karşı çıktılar. Ana karakter ne yaptı dersiniz? Onlara gerçek gücünü gösterdi. Bir power up aldı herkes hayran kaldı diyeceğimi düşünüyorsanız çok beklersiniz. Bölümler hızla ilerliyor ama sonuç değişmiyor. Diğer spor animelerine oranla çok farklı, klişeden uzak bir konusu var. Bilenler bilir. İlk sezonun sonunda bu kadar olunmaz denilecek bir yerden maç verildi. İyisiyle kötüsüyle bu serimiz 5. numaraya layık bir seridir.

4-Hajime no İppo /2000

Hajime no İppo Animesi

Bu seriyi çoğu anime sever bilir. Ana karakter serinin başında bir başlar "Güçlü olmak nasıl bir duygu diye düşünmeye" bölüm olur 1120, hala sorunun cevabı bulunamamıştır.
İppo çelimsiz bir çocuktur. Babası vefat etmiş, annesiyle birlikte balıkçılık yapıyordur. Okul sonrası arkadaşları "Hadi ippo sende bizimle gel" dediklerinde her defasında utana sıkıla reddeder. Hatta bu durum arkadaşları arasında alay konusu olmaya başlar. Bir gün okul çıkışında serseriler İppo'yu pataklar. Tabi İppo o kadar darbe almasına karşın karşılık vermemektedir. Tam bu esnada koşuya çıkmış bir boksör abimiz, bunları görür. Biraz izledikten sonra dayanamaz ve serserileri korkutur. İppo, boksörden çok etkilenir. Boksör olacağım diye tutturur. Öyle bir söylüyor ki sanırsın Korsanlar Kralı olacak terbiyesiz. Kısacası İppo Serisi bu şekilde.
Dikkat: İppo izledikten sonra, içinizde bir şeyleri yumruklama isteği oluşabilir. 


3-One Outs /2008

One Outs Animesi


Bu seri öyle bir seridir ki izlemeyen çok şey kaybeder. Eğer spor animesi sıralaması yapmasak bu yapım kesinlikle daha farklı yerde olur. Belki de türünde ki tek seridir. Spordan ziyade akıl oyunlarının tavan yaptığı beyzbol temalı bir serimiz. İzlerken  eğleneceğinizin garantisini bizzat ben veriyorum. Ana karakterimiz Tokuchi, One Outs adı altında sokak beyzbolu oynayan bir oyun oynamaktadır. Karşısına kim geçerse geçsin silip süpürmektedir. One Outs zevkine oynadığı bir oyun aslında. Gerçekte usta bir kumarbaz. Bahsin her türlüsüne girmekte. -anime sektörüne katılmadan önce Hayat Bilgisinde ki Var mısın Arif karakterini canlandırıyordu- 
Neyse bir gün profesyonel bir beyzbol takımı kamp yapmak üzere One Outs oynayan şehre geliyorlar. Tabi sokakta gezerken bazı olaylar sonucunda kendilerini para karşılığı One Outs oynarken buluyorlar. Tabi biz pro'yuz sokak serserilerine bir ayar verelim diyorlar lakin işler düşündükleri gibi gitmiyor. Tokuchi ayarı veriyor bunlara. Kaptanları geliyor, Tokuchi'den 1 hafta zaman istiyor. Eğer bir hafta sonra kazanırsa o kullandığı sağ/sol(hatırlamıyorum) eline istediği yapacaktır. Neyse 1 hafta geçiyor, tabi kaptan hırslanmış, antreman yapmış. Tokuchi de boş durmamış, annesi bakkala gönderir gibi gelmiş.

Tokuchi, yine ayarı veriyor kaptana lakin attığı son topta Kaptan hile yapıyor. Tabi herkes hile yaptı diye söylenip duruyor. Lakin Tokuchi yenilmek, yenilmektir deyip kolunu uzatıyor. Herkes kaptanın Taguchi'nin kolunu kırmasını bekliyor ancak kaptan insanlık dersi veriyor. Bir daha kumar oynamayacaksın diyor. Bu kol bize lazım diyerek onu da pro yapıyor ve başlıyor hikaye...

2-Major /2004

Major Serisi Animesi


Ooo sende çok oldun artık diyeceksiniz. Haklısınız da lakin beyzbol animeleri cidden iyi. Aslında serinin beyzbol'u kadar dramı da sağlamdır. Goro 5-6 yaşlarında ana okula gidiyor. Annesi küçükken vefat etmiş. Babası ise profesyonel bir beyzbol oyuncusu. Tabi haliyle Goro da sürekli beyzbol oynuyor. Bir gün babası harika bir maç çıkartırken  kafasına topu yiyor.Tabi herkes bir şey olmaz diye boş veriyor.Ertesi sabah Goro uyandığında tv yi açıyor lakin babası kalkmıyor. Birkaç saat sonra arkadaşları arıyor. Evine almaya geliyorlar. Bakıyorlar ki arkadaşları vefat etmiş.Kim bakar kim bakar derken ana okulu öğretmeni Goro'yu evlat ediniyor. Tabi Goro büyüyor. Gittiği her yerde beyzbol takımlarında oynuyor. Goro'nun gittiği her okulda bir ad, gittiği her yerde bir rakip bırakıyor. Serinin isminden anlaşılacağı gibi Goro'nun hedefi major lig(Amerikan ligi) de oynamak. Her şeyi bir kenara bırakırsak, bizim için bu yapım 2 numarayı hak ediyor.


1-Slam Dunk /1993

Slam Dunk Animesi


Geldik bir numaraya... Aslında çok düşündüm. Major ile Slam Dunk arasında tek fark bana göre Takehiko Senseidir. Onun serisi olduğu için Slam Dunk 1. sırada Major 2. sırada yer alıyor.
Slam Dunk'a değinirsek, Sakuragi Hanamichi düzenli olarak kızlara çıkma teklif ettiği halde sürekli reddedilen birisidir. Sürekli kavga edip milleti döver. Liseye başladığında bir kız görür ve aşık olur. Sevdiği kız tam bir basketbol aşığıdır ve Sakuragi sevdiği için basketbol öğrenmeye niyetlenir. Seri aslında sıfırdan başlayan bir adamın zirveye çıkarken ki komik olayları ele alıyor. O kadar komedi animesi izlemişimdir ama hiçbiri Slam Dunk kadar güldürememiştir beni. Slam Dunk çok harikadır. Zaten 1. sıraya koymuşuz lafı dolandırmaya gerek yok. Bu yapım bizce en iyi spor animesidir.

Şimdi diyeceksiniz,en iyi 10 spor Animesi dediniz 9 tane saydınız. Doğru 10 anime dedik ama bu animeyi nereye koyacağımızı bilemedik BONUS diyelim o vakit.

BONUS-Ping Pong Animation



Bu animeyi nereye koyacağımı bilemedik, çok ilginçti. Çizimleri karakterleri filan çok farklı ve değişik bir yapım. Sadece izleyin dediğimi anlayacaksınız.

Sevgilerimle...









36 comments

  1. Tsubasa çocukluğumda en çok izlediğim çizgi film di. Bayılırım ben;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, bizim jenerasyonun unutulmayanlarından :)

      Sil
  2. Tsubasa'yı ne izlerdim :) Orta sahadan kaleye gitmesi üç gün sürerdi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahah 2 günde haftasonu tatili girerdi araya :D
      Çok güldüm yorumuna, haklısın valla Blana :)

      Sil
  3. Anime hastası bi arkadaşım vardı ve anime ile animasyonu karıştırana kök söktürürdü :))
    Ben bi tsubasa yı biliyorum gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah bende de var o, sinirleniyordum bende bir ara ama bilinmemesi çok normal :)
      Tsubasa'yla büyüyen bir nesiliz haliyle hiç unutmadık onu.
      Kalbimizde :)

      Sil
  4. Ama ben çok özledim nerdesin yazmaya geldim bir baktım yeni yazı :)) Çok alakasız ama aklıma beyblade geldi izler miydin okuldan gelirdim deli gibi izlerdim tasoları filan biriktirirdik hatta yani o zaman yaş 9-10 ben sanıyordum içinden o küçük hayvancıklar çıkcak :D :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha izlemez olur muyum ya. Beyblade' de spor animesiydi. Aklına gelmesi çok normal, alakasız değil ki hiç Gözdecimm :)
      Yaa baktım açıyorum arayı hemen Gözdee beni özler dedim :)
      Sınavlarım başlayacak, ondan giremiyorum pek :)
      Ama hep aklımdasınnn ki :)

      Sil
    2. Yaa ama ben seni nasıl özlemeyeyim canım arkadaşım benim :)) Beyblade 2000'li yılların başın da oldukça meşurdu az cipss yimedim için taso ve kart çıksın diye :D

      O zaman sınavların çok güzel geçsin zirve seninle olsun :* sende benim aklımdasın <3 galp ben

      Sil
    3. Sende benim kalbimdesin canısı, İnşallah güzel geçer az kaldı :)

      Sil
  5. Tsubasa'yı çocukken çok izlerdim. Şimdiler de bahsetsem erkekler ''ama sen kızsın'' diye tepki veriyor. :) Haikyuu!! çok severek takip ettiğim bir anime. Konusunun voleybol olması çok güzel. Bir de ben Kuroko no Basket sersinin hayranıyım. Enfes bir seri. Eline sağlık, güzel hazırlamışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spor Animesi ya şimdi hemen erkekler böyle bir izlenime kapılıyor. Ne tuhaftır ki...
      Haikyuu animesini bende çok bir çok seviyorumm :)
      Slam Dunk'ı izledikten sonra Kuroko no Basket hafif geliyor ama birazcıcık :)
      Slam Dunk'ı tavsiye ederim ama Kısanın Güncesi :)

      Sil
  6. Rusubasa bence en iyisi. Bir de Victory Kick Off vardı. O da güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak onu izlemedim canım :) Tsubasa çocukluğumuz tabii :)

      Sil
  7. Slum Dunk'ı kuzenim çok önerdi ama sanırım çizimlerinden dolayı ön yargıyla yaklaşıyorum. Fırsat bulursam bir bakacağım ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende normalde çizimlerine çok dikkat ederim. Çok önemli benim için. Ama Slam Dunk çok başarılı konu itibariyle :)

      Sil
  8. heeeey işte bu çok faydalıııııı :)

    bak bir de, ı me my strawberry eggs var yaaa. beden eğitimi öğretmeniiii dizisi, süpeer valla japon animesi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sunbaee izlemedim o animeyi, ona da göz atayım o zaman :)

      Sil
  9. Fotoğraflar yazıyı daha da güzelleştirmiş :)

    YanıtlaSil
  10. tsubasaaaa :D görünce çok mutlu oldum, abimle oturur onu izlerdik hep :) geçen sene bile tüm bölümlerini izledik :D ahh ahhh eskiler eskilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah değil mi, bizi çok güzel zamanlara götürüyor...
      Nerde o eski günler...

      Sil
  11. Tsubasa çocukluğum en sevdiğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşılan Tsubasa hepimizin en bir sevdiği :)

      Sil
  12. Tek bildiğim Tsubasa sanırım ehehe. Onu da izlediğimden değil de kuzenlerimden biliyordum işte :D Anime izlemeye bayağı bir hevesliydim hatta iki tane bitirdim ama devamı gelmedi sonra, önerilere açığım. Bunlardan biri de olabilir adaş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşcım Ao Haru Ride ve kaichou wa maid sama ile başla. Bunlar en güzellerinden :)
      Bir de izlemediysen Skip Beat :)

      Bunlar en beğendiklerim. Daha sonra yine öneririm :)

      Sil
  13. tsubasayı izlemeyen çocuk yokmuş o dönem sanırım aşıktım sanırım ona:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah evet yokmuş. Herkes bilirmiş Tsubasa'yı :)

      Sil
  14. Bence tsubasa birinci olmalıydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tsubasa Türkiye'de çok bilindik bir anime. Ama diğerleri Dünya çapında çok değer gören ama ülkemizde pek tanınmayan animeler.
      Tsubasa'yı birinci yapsaydım, diğer animelere haksızlık olurdu diye düşünüyorum:)

      Sil
  15. Bu mevzudan hiç anlamıyorum. Sanırım çizgifilm izlemeyecek kadar büyüdüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çizgi film sayılmaz. Anime bambaşka bir kültür. Yaşamdan kesitlerin, animasyon şeklinde anlatılmış hali diyelim :)

      Sil
  16. Hala animelere kendimi kaptıramadım ama sorun onlarda değil beni uyuşukluğum ve hiç bitmeyen yoğunluğum -_- Yedi numara ilgimi çekti ama, ayrıca bonusu da çok merak ettim.. Güzel bir derleme olmuş ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sorma Gözde. Benimde vaktim yok hiç. Keşke daha çok vaktim olsa da istediğim her şeyi yapabilsem.

      Sil
  17. biraz geç yazıyorum ama slam dunk aralarından en iyisi olmayı kesinlikle hakediyor izlediğim en komik animeydi :D her ne kadar sonu gelmese de mangasında devam ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir anime olduğu için pek rağbet görmüyor ama kesinlikle çok güzel bir anime.
      Mangası bile yarım kalmış gibiydi, kesinlikle devam edebilirdi.
      Yorumun için teşekkürler :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)