Mim : Gözümü Korkutan Kitaplar

Mim : Gözümü Korkutan Kitaplar



Merhaba uzun zamandır mim yazmıyordum. Çok sevdiğim iki blogger arkadaşım beni mimleyince yazmak istedim.  Onlara 3 gün içinde yazacağım demiştim ama yoğunluktan birazcık(!) geçe kaldı. Bu da benim ayıbım olsun.

Beni mimleyenEsra ve Youka Chan'a teşekkür edip sözü fazla uzatmadan mime geçiyorum o halde.




1.Okuyamadığın Bir Kitap ? 

Dostoyevski Kumarbaz

Dostoyevski Kumarbaz
Ben bu kitabı okumaya çalıştığımda sanıyorum 12 yaşlarındaydım. Kitap fazla ağır gelmiş olmalı ki 20 sayfa okuyup, dilinden hiçbir şey anlamamıştım. Belki de yaşımdan dolayı anlayamadım bilemiyorum ama o gün bugündür bu kitabı elime almadım. Sanıyorum ki almayacağım da :) 




2.Zamanın olmadığı için okuyamadığın bir kitap ?


 Sevdiğim bir kitapsa zaman yaratılabilir. Zaman olmadığı için okumadığım bir kitabı hatırlamıyorum doğrusu.


3. Bir serinin devamı olduğu için okuyamadığın kitap ?

Suç ve Ceza- Savaş ve Barış
Kalem Kuklası'nın Suç ve Ceza'yı aynı zamanda Savaş ve Barış kitabını hala okumadığını biliyor muydunuz?

Bunları okumadığımı söyliyim de utanıyım birazcık :)



4.Yeni çıkan ve okumadığınız bir kitap ?

Eyvallah


  2015 yılında çıkmış aslında çokta yeni sayılmaz hatta 2. kitabı bile çıktı ama ben yeni keşfettim arkadaşlar. Kitap sırada okunmayı bekliyor İnşallah :)


5.Okuduğun bir kitabı beğenmediğin için o yazardan okuyamadığın kitap ?


Bir kitabı değil ama yazarı beğenmediğimden okumayacağım kitaplar var. İşte o kişi de Orhan PAMUK. Sanırım ömrümün sonuna kadar kitaplarını okumayacağım. Bana değer katacağını düşünmüyorum.


6. Havanda olmadığın için okuyamadığın bir kitap ?

İskender Pala-Od

Zamanında İskender PALA - OD Romanını okuyamamıştım. Ama sonrasında bayıldım orası ayrı bir mesele.

7. Çok kalın olduğu için okuyamadığın kitap ?


Tutunamayanlar
Aslında okuyamadığım değil, okumaya çekindiğim ve bir o kadar okumak istediğim bir kitap kendisi. 

8.Kapağını beğenip aldığın ama kötü yorumlar aldığın için okuyamadığın kitap ?

Kapağını beğenip aldığım bir kitap olmadı. Benim için içinde ne yazdığı önemli.

9. Okumaktan en çok çekindiğin kitap ?


Tutunamayanlar

10.Uzun zamandır okumayı bekleyen kitap ?

Sanırım uzun zamandır okumayı bekleyen kitabımda yok. Hızlı bir şekilde okumaya gayret ediyorum hepsini.



Benim mimim bu kadardı.
 Bu mim; yapmak isteyen tüm gönül dostlarına armağanımdır.
Sevgilerimle...


26 comments

  1. Ben Od'u çok severek okumuştum. Tutunamayanları daha okumadım ama onu içime sindirerek okumak istiyorum. Geçiştirmeden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten sanıyorum ki 700 küsür sayfa. Geçiştirmeye gelmez :)

      Sil
  2. Cevaplarınız çok güzel. Hepsini severek okudum. Suç ve cezayı okuyun derim. Başlarda klasiklerden olması, 2 cilt olması korkutsada okumaya başladıktan sonra bir an önce okuyup bitirmek isteyeceğiniz bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Başarılı bir hukuk öğrencisi Raskolnikov'un parasızlık karşısında nasılda çaresizce hukuğu altüst edercesine işlediği bir cinayet sonrasında içinde yaşadığı ikilem, kendi kendisiyle yaptığı savaş okunmaya değer gerçekten. Savaş ve barış ta oldukça güzel bir kitap. Bunları söyledikten sonra Oğuz Atayın Tutunamayanlar kitabını okumayı çok istememe rağmen benimde hala okumamış olmam da benim için üzücü tabii =) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz anlatınca Suç ve Ceza'nın konusunu çok beğendim. İnşallah bu yaz tatilinde Savaş ve Barış'ı da Suç ve Ceza'yı da okumayı başarabilirim.

      Yorumunuz için çok teşekkür ederim :)
      Sevgilerimle :)

      Sil
  3. 5. Maddeye o kadar çok katılıyorum ki......

    YanıtlaSil
  4. Orhan Pamuk faslına katılıyorum, sadece ilk romanı Cevdet bey ve ogulları mi merak ediyorum. Bir o edebi anlamda değer içeriyor gerisi çöp demişti bir edebiyat seminerinde bir hocamız. Ondan mütevellit ilk romanı okumak isterim. Zaten bir şey popülerleşiyor hele de siyasileşiyorsa edebi değeri azalıyor gibi bir doğru orantı var su anki modern edebiyatda. İyi okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum :)

      Uğradığın için çok teşekkür ederim. Uzun zamandır yoktun, merak ettim doğrusu :)

      Sil
  5. Orhan Pamuk kitaplarını okumadım. Tutunamayanlar benimde elimde olan ve hala okumaya çekindiğim kitaplar kategorisinde. Çok güzel bir mim bu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)

      Umarım Tutunamayanlar'ı elimize almayı başarabiliriz :)

      Sil
  6. Çok güzel bir paylaşım kesinlikle ❤️

    YanıtlaSil
  7. İsmimi bloğunda görmek ne kadar güzel ^^ OD kitabını bende merak ediyorum sebebi yok ancak kapakları değişik diye sanırım ( ♥ . ♥ ) Mim'ime karşılık verdiğin için teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, her zaman yapmaya çalışırım İnşallah ^^

      Sil
  8. Tutunamayanlardan aldığım zevki çok az kitaptan alabilirim bir daha sanırım. Ordaki o Selim Işık karakteri, her şeyiyle resmen bendi. Demem o ki okunmadan ölünmemesi gereken kitaplardan :) Tabii okumak için doğru zamanı bulmak lazım yoksa çin işkencesine dönebilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu yaz tatili de okumak için büyük bir fırsat :)
      O zaman okumayı deneyeceğim !! ^^

      Sil
  9. güzel bir mimdi bu ben de davetliydim fakat vakitsizlikten katılamadım bir türlü. çok güzel sorular var bence kitap hakkında bloggerları tanımak için güzel bir mim. elinize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende düşüncelerine katılıyorum.
      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim canım :)

      Sil
  10. Ya yorum yaptığa emindim unutmuşum mu ¿
    Son zamanda ne kadar unutkan oldum bende hiç orhan pamuk okumadım ve 5. Maddeye katılıyorum :)
    Ellerine sağlık hoş bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. İnsanlık hali, bende çok unutuyorum -_-

      Sil
  11. Orhan Pamuk'ta ve Tutunamayanlar'da aynı fikirlerdeyiz :D

    YanıtlaSil
  12. Ahh ya Oğuz Atay'ın 'Tutunamayanlar' için bende aynısını düşünüyorum arkadaşım :( Okumayı çok istiyorum ama böyle tam hiç işim olmayacak yarım bırakmadan okuyup bitirmeliyim diyorum :)) Bu arada ben artık mimlere değil kendi yazılarımı yazamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşimiz hep olacak sanıyorum. Vakit ayırabiliriz İnşallah kendimize :)
      Fark ettim. Benim de bir dönem mimlerim birikmişti hatta yapmadığım mimler hala var.
      Olsun sen bir düze çık, bol bol yazarsın :)
      Bekliyorum ben seniiiii :)

      Sil
  13. mimini yapmıştım kiiiii

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)