Aşk Beş Vakittir - Mehmet YILDIZ

aşk beş vakiitir kitap yorumu



Evet, Mehmet Yıldız'ın ikinci kitabı.

Aşk Neden Can Yakar? (yayına buradan ulaşabilirsiniz) kitabına nazaran daha ağır konuları işlediğini söyleyebilirim. "Aşk Neden Can Yakar?" biz gençlerin en merak ettiği soruları ele alıp cevaplamayı amaç edinmişti. Ancak ikinci kitabı Aşk 5 Vakittir daha çok "iman" ve "namaz" konuları esas alınarak oluşturulmuş. 

Bana öyle geliyor ki -evet bana öyle geldi- nefse ağır bir kitap. Gerçekten bazı noktaları okurken zorlandım. Beğenmediğimden değil inanın. Sanıyorum hakikatleri öğrenmek bünyeme ağır geldi.

Kitabın kısımları ise şöyle;


  • Mavi Kelebekler
  • Bu Yazıyı Sakın Okuma! Seni Deli Eder!
  • Sıkıldım Bu Hayattan Ölmek İstiyorum
  • Aşk 5 Vakittir
  • Bunu Okursan Namaza Başlarsın
  • Allah'ın Şekli Neye Benzer?
  • Bu Kafirleri İyi Tanıyın
  • Evleneceğim Kişiyi Dua ile Değiştirebilir Miyim?
  • "Her Şey İncelikten Kırılır, İnsan Kalınlıktan"
  • "Allah Belanı Versin!"
  • Kalbindeki Kiralık Oda
  • Okursan Sevgilinden Ayrılmak Zorunda Kalırsın!
  • Bu Yazıyı Sakın Okuma! Sinirlerin Alt Üst Olur!
  • Uzaktaki Sevgili Gıyabında Sevilir
  • Müslümanın Bilemeyince Utandığı Şey Neydi? 


Arka kapak yazısından;

"Gelirken sen getirmediğin, giderken de gitmelerine mani olamadığın hiçbir şeye benim diyemezsin.

Benim diyemediğin şeyden hak talep edemezsin.

Hak talep edemediğin şeyden şikayet edemezsin.

Ama aldandın bir kere.

Damarlarına kadar işlemiş haram sevdaya mukabil, sana şah damarından daha yakın olduğunu söyleyen bir Rabbin vardı.

Duymadın!

Kimse bilmez diye derinlere gömdüğün dertlerine mukabil, yarattığı kalbin atomlarına kadar işiten Rabbin vardı.

Anlamadın!

Onların batıp giden sevgilileri çiçek alırken, bizim Sevdiğimiz(c.c.) tüm çiçekleri yarattı.

Görmedin!

Şimdi hüzünlü yüreğine şöyle söyle dostum:

"Geçmez sandığın ne varsa geçiyor.

İçin geçiyor önce.

Sonra anıların gözlerinin önünden geçiyor.

Geçmez sandığın kabuk tutan yaraların da geçiyor.

Ben de gidiyorum artık, gözümün önünden kabrim geçiyor.

Kestiğim elimi ispat olsun diye gözlerimin önünde tamir eden Allah'ım!

Kırık gönlümü başka cerrahlara götürdüğüm her gün için affet!

Tırtıl öldüm demiş, Allah kelebek yaratmış..."


208 sayfalık bu kitabın dikkatimi çeken satır aralarından;


“Nedir yüzündeki hüzün? Biraz hırpalandın hepsi bu. Yoksa Rabbinin vaadine güvenmiyor musun?”


“İnsanlar uykudadır. Ölünce uyanırlar(Hadis-i Şerif)”


“Bazen ateş sudan ziyade temizlik yapar”


“İlk emri “Oku!” olan kitabın kabirdeki ilk sorusu ne olacaktır? Tabii ki de “Okudun mu?” olacaktır. Sana 6666 tane mesajı mevcut. Hala okumuyor musun?”


“Namaz kılmayanların diğer amellerine bakılmayacak(Hadis-i Şerif)”


“Sizi sakara(cehenneme) ne soktu? Onlar şöyle derler: Biz namaz kılanlardan değildik(Müddesir Suresi,42)


“Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarf ediyorsun?”


"Neyi çok bekler ve umarsan o senden uzaklaşır. Hem ne demiştik: 'İstediğini almak değil, verilene razı olmaktır imtihan'"


“Ya Rab kaderimde muhtaç olmak varsa o muhtaçlığım Sana olsun”


“'Ama Allah'ım neden?' diye isyan etme. İleride anlar, utanırsın…"


"Düşmanıma gıybetle ceza vermekten nefsimi yüksek tutuyorum ve  tenezzül etmiyorum. Çünkü gıybet, zayıf ve zelil ve aşağıların silahıdır."



“Allah'ım bize “İnşaallah olur” diye dua edip hayalini kurduğumuz şeylerin, çok şükür oldu sevincini yaşat”


“Seni senden daha iyi tanıyan Rabbin varken, seni anlamayacak insanlara ne çok içini açmışsın.”


“Ey gaflete dalıp ve bu hayatı tatlı görüp ve âhireti unutup dünyaya tâlip bedbaht nefsim! Bilir misin, neye benzersin? Devekuşuna. Avcıyı görür; uçamıyor, başını kuma sokuyor. Tâ avcı onu görmesin. Koca gövdesi dışarıda; avcı görür. Yalnız, o, gözünü kum içinde kapamış; görmez."



“Ve sen ne olursa olsun hep aynı inanca sığın: “Vardır Allah’ın bir bildiği”


“Benim korktuğum ne varsa hepsinden büyük bir Allah var! Ve o Allah, yarattığı kalbi atomlarına kadar bilir!”


“Allah ne muradınız varsa vermesin! Gönül bu, hayrı şerri bilmez, hayırlısı neyse onu versin.”


“Kalbinden geçenleri anlatacak bir kelime bulamadığında arkaya yaslanıp “Sen biliyorsun ya Rabbi” demenin rahatlığını bizden alma Allah'ım!”


“İki tane doğru vardır karşınızda. Şeytan az olan doğruyu seçtirir.”


“İki hakikat var kardeşim ölüm ve kabir. Ve oraya gitmek için de üç tarzda üç yoldan başka yol yok. 


Birinci yol: O kabir, ehl-i iman için bu dünyadan daha güzel bir alemin kapısıdır.
Orası öyle bir yerdir ki “Evlilik vakti gelince de yüz bayan/erkek sana talip olup “Çeyizi lütfen ben dizeyim!” diyecek. Böyle dertsiz bir diyar düşünün. Kim için, ehli iman için.


İkinci yol: "Âhireti tasdik eden, fakat sefâhet ve dalâlette gidenlere bir haps-i ebedî ve bütün dostlarından bir tecrid içinde bir haps-i münferit, yalnız başına bir hapis kapısıdır."


Üçüncü yol: Âhirete inanmayan ehl-i inkâr ve dalâlet için bir idâm-ı ebedî kapısı, yani hem kendisini, hem bütün sevdiklerini idam edecek bir darağacıdır. "


"Ve zamanı geldiğinde Rabbin sana kalbindekini verecek. Seni hoşnut kılacak(Duha suresi,5)"


“Biliyorum ya Rab, duyuluyordur katından burada sustuklarım..”


“Kimi şansa bıraktı, kimi zamana bıraktı. Ben sana bıraktım ya Rab”


“Allah'ın nimetlerini saymaya kalkışsanız, sayamazsınız(İbrahim Suresi,34)"


"Eğer o razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok."



Sevgilerimle...

16 comments

  1. Arka kapak yazısı vurucu olmuş. Sanırım bu sıralar ihtiyacım var böyle vurucu kitaplara. Her dönem herkein kendine hitap edecek farklı ihtiyacları olur. Dönem dönem ağır ya da hafif bize hitap edecek verimli olacak kıtapları sevebilmek en güzeli ama okumadan da anlaşılmıyor kı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle benimde bu ara böyle kitaplara ihtiyacım vardı. Tevafuk, denk geldim çok şükür. İnsanın bazı dönemlerde kendini silkelemesi gerekiyor. İşte o dönemlerde bu kitaplar iyi ki var :)

      Rabbim bizi bizimle bırakmasın İnşallah :)

      Sil
  2. Tam benlik bir kitap. Adını görünce hemen ilgimi çekti. Ki dediğin şey de daha da ilgimi çekti. Hakikatleri görünce ağır geldi demen.
    Ve mavi kelebekler benim en sevdiğim ve en duygulandığım şey. İçerisinde bu konununda yer alması güzel. Ellerine sağlık. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. O zaman okumanı öneririm, gerçekten insanda soğuk su etkisi yaratan bir kitap :)

      Sil
  3. Kukla hiç okumadım bu yazarın kitaplarını.. Maşallah ya bol bol yazmışsın yeni yazılar, döndün artık aramıza ne güzel oldu demek ki yaz ayı senin zamanın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet Gözdecim. Yoğunluktan yazamayıp üzülüyordum :) İyi oldu böyle. Bol bol yazmak istiyorum. Sende gel bir an önce :)

      Sil
  4. Duymadın ! Anlamadın ! Görmedin !

    YanıtlaSil
  5. Çok samimi söylüyorum manevi olarak böyle bir kitaba ihtiyacım vardı cok cok tesekkürler 💚💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu gördükten sonra benden mutlusu olamaz zaten. Ne mutlu bana :)
      İnşallah size de iyi gelir :)

      Sil
  6. ramazan kitapları devam ediyooo ama ismi ne güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  7. Benimde böyle bir kitaba ihtiyacım var düzenli olarak kılamıyorum namazlarımı
    sürekli nefsime yeniliyorum bunu okumam gerek .
    Çok teşekkür ederim bu yazına bayıldım.
    Yine böyle kitaplar tanıtman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracım.
      Bende de oluyor arada. Bazen nefsim namazın ehemmiyetini unutturmaya çalışıyor bana. İşte o zaman böyle kitapların bir kaç sayfasını açarak, nefsimi susturmaya çalışıyorum.
      Çok konuşuyor malum. Hep bu dünya da kalacağını zannediyor. Öleceğine inandıramıyorum onu :)

      Sil
  8. Kitabın kısacası özeti nedir? Yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kitabın özetini yapamam. Çünkü sohbetlerden oluşan bir kitap. Hep aynı şeyi anlatmıyor. Ama genel anlamda haram sevdalara yönelik bir kitap olduğunu söylemem mümkün. :)
      Umarım yardımcı olabilmişimdir sevgiler :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)