Acımak - Reşat Nuri Güntekin | Kitap Yorumu

Merhaba dostlar,
Şu sıra Reşat Nuri'ye taktığım bir dönemdeyim sanıyorum.


Acımak - Reşat Nuri Güntekin | Kitap Yorumu
Kitap Hakkındaki Düşüncelerim;

Acımak kitabının içinde bu kadar dokunaklı ve vurucu bir dramın varlığını tahmin etmediğimi söylemem gerekir.
Kitabın son sayfalarını okurken, sinirimden yerimde duramadım.
İnsanın evleneceği kişi, onu rezil de eder vezir de diye bir söz vardır.
Kitapta “rezil” olma kısmına şahit oluyoruz.


Kitapta ana karakterin aşka ve evliliğe olan bakışını okurken tüylerim diken diken oldu bakınız;

 


Ben aşkı şiirlerde, romanlarda olduğu gibi bir parlak yaz gecesinin mehtabında başlayıp sabahında biten bir rüya addedenlerden değildim. Benim için sevmek bir başka insanın vücudundan, ruhundan bir parça hükmüne girmek, onunla beraber gülüp ağlamak, ıstıraplarını paylaşmak demekti.


Bu kadar ince düşünceye sahip olan bir adamın, sonrasında “rezil” olma durumunu layıkıyla yerine getiriyor olduğunu görmek beni okurken dumura uğrattı.




Konusuna gelecek olursak;


Zehra mektebin baş muallimidir. Öğrencileriyle çok ilgilidir ancak yaptıkları tek yanlışta onları kapı önüne koyar. Acıma duygusu olmayan bu kızı kimse anlamamaktadır.

 Bir gün bir adam gelir ve Zehra Hoca’ya babasının çok hasta olduğunu ve sürekli onu sayıkladığını söyler. Ancak Zehra bir babası olduğunu reddeder. Aradan birkaç gün geçer, bir telgraf gelir. Bu kez Zehra babasının yanına gitmek mecburiyetinde kalır. 

-bundan sonrası spoiler içerir.-

İstanbul’a vardığında babası vefat etmiştir. Kendisine babasının eşyalarının bulunduğu bir sandıkla birlikte sandığın anahtarı verilir. İstemeye istemeye sandığı açar ve içindeki günlüğü okur. Bildiği her şeyin tam tersi olduğunu, aslında babasının hiçbir yanlışının bulunmadığını ve tek suçlunun annesi ve anneannesi olduğunu anladığında artık çok geçtir. Bundan sonra içinde bir acıma duygusu oluşur. Artık Zehra’nın hiçbir eksiği kalmamıştır. Acıma duygusunu acı bir şekilde tatmıştır.

Şiddetle tavsiye ederim efendim.

Puanım 5/5

26 comments

  1. Ya ben bir aralar daha 2012 senesinde nostaljik diziler izliyirdum siyah beyaz hani eski türk sineması işte o zamanlar bir dizi izlemiştim konusunda aynı böyle idi bir öğretmen vardı aynı anlattığın hikayedeki gibi acaba bu kitabın dizisi miydi ki ?
    Konusunda çok hoşuma gitti .
    Okumalıyım ben bunu .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir çünkü dizisi çekildi bu kitabın :)
      Oku canım, yorumlayınca haber ver bana :)

      Sil
  2. Çalıkuşu kitabındaki gibi bir muallimi anlatıyor.sanki birbirine benziyor gibi. Iyi okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ilk başta yazar kendini mi tekrarlamış diye düşünmeden edemedim ama anlatılan bambaşka.
      Çok teşekkürler Yağmur :)

      Sil
  3. Reşat Nuri'nin ortaokula bir çok kitabını okutmuşlardı bize.Bunu da şimdi hatırladım.Çok teşekkürler :) Önemli bir yazar :)

    YanıtlaSil
  4. Reşat Nuri eserleri, iyi ki var diyorum

    YanıtlaSil
  5. Reşat Nuri, yaşadığı zamanın gerçeklerini ince bir kalem işçiliği ile dumurumuzu uğratarak yazabilen bir usta. Ben de günlerce ama neden diye dolanmıştım ortalarda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, bende de kitabın sonu büyük bir şaşkınlık yarattı doğrusu :)

      Sil
  6. Canım arkadaşım bu sıra gerçekten hep Reşat Nuri'nin kitaplarından gisiyorsun :)) Ay merak ettim bunu son sayfalara gelince yerimde duramadım filan diyince şiddetle tavsiyeni dikkate alıyorum ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al canım arkadaşım al. Çok beğendim ben bu kitabı :)

      Sil
  7. Bak gördün mü,hayat toz pembe bir şey değil.Gününü geride bir şeyler bırakmaya çalışarak geçirirsen,bu dünyada bir izin kalır,gerisi hikaye.Kiseyi fazlaca düşünmeden,alabildiğini al,verebildiğini ver,keşkelerle yorma kendini.Keşke şöyle yapsaydımla vakit harcama,o zaman ne yaptıysan ,o zaman için yapabileceğin odur.İlerideki seferlerde beğenmediğin şekilde yapmazsın olur biter.Yaşanmışı geri döndürmek olasılık dahilinde değil,yaşanacakları kendin için en iyisi yapmaya çalış.Hiçbir zaman en iyisini yapamayız bunu da kabul et.Gece yattığında,bu gün şunu ürettim,bunu başardım diyebildiğinde,en iyisini yapmaya çalışmışsındır zaten,Mükemmel olmaya çalışma kuklamu,mükemmel diye bir şey yok.😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Sevda Ablam, içimi mi okuyorsun acaba sen benim. Şu satırlar bana nasıl iyi geldi nasıl, anlatamam. Öyle bir yazıyorsun ki cümlenin sonu geldiğinde ne dert kalıyor ne tasa. Kulağıma küpe yapacağım nasihatlerini. Daha da iyi olacağım elbet :)
      Çok teşekkür ederimmmm canımmm ablam benim :)
      Tüm güzellikler seninle ve güzel ailenle olsun İnşallah :)
      Çok öpüyorum ablacımmm :)

      Sil
  8. Çookkk severim Reşat Nuri'nin kitaplarını. Türk filmi tadında ❤

    YanıtlaSil
  9. acımak, okumamışım yaa, ama relşat nuri, çalıkuşu ve akşam güneşi okudum, ikisi de yine tam puan bence, dur tamam ben de bütün kitaplarını okuyum, haklısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Sunbaee :)
      Bende Akşam Güneşi kitabını okumadım ama aklımda :)

      Sil
  10. Ben aşkı şiirlerde, romanlarda olduğu gibi bir parlak yaz gecesinin mehtabında başlayıp sabahında biten bir rüya addedenlerden değildim. Benim için sevmek bir başka insanın vücudundan, ruhundan bir parça hükmüne girmek, onunla beraber gülüp ağlamak, ıstıraplarını paylaşmak demekti.

    ama ne kadar güzel anlatmışş, tam benim de karşımdakine anlatmaya çalıştığım gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşımıza böyle düşünenleri çıkarsın Rabbim ya da bu sözleri sarf edince anlamayı başarabilenleri. Yoksa gerçekten işimiz yaş...

      Sil
  11. Muhteşem bir yazar gerçekten, yazarın çok kitabını okudum ama sanırım Acımak'ı okumamışım, en son Son Sığınak kitabını aldım, her kitabı ayrı güzel, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Okumuştum bu kitabı o kadar güzel ve ölümsüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende baya sıkı bir kitap okuyucususun Özgürlük Savaşçısı. Maşallah :)

      Sil
  13. Reşat Nuri'den okuduğum tek kitaptır ancak Türk edebiyatında en sevdiklerimdendir. Kalemine sağlık. Gerçi 2016 da yazılmış bir yazıya 2018 de yorum yazdık ama bu mahallede yeniyim ve özellikle klasikler hakķında kim ne yazmış iz sürüyorum...

    YanıtlaSil
  14. o zaman Çalıkuşu kitabını da okumanı öneririm. Bende inanılmaz bir yeri vardır o kitabın. MAhallemize hoşgeldin diyorum o zaman. Eski yazılarıma yorum yapıldıkça inan daha çok seviniyorum. Teşekkür ederim yorumun için.. Bloguna geliyorum.

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)