Allah Dualarımı Neden Kabul Etmiyor ?

Allah Dualarımı Kabul Etmiyor



Hayatta çok istediğimiz şeyler olur. Belki de ilk defa, bir şeyi bu kadar yürekten istiyoruzdur.
Sabah akşam o şey için dua eder; yalvarır, yakarırız.
Bir türlü dualarımıza, istediğimiz şekilde cevap verilmediğini görüp, isyan ederiz.

 "Dualarım kabul olmuyor. Kimse zaten sevmiyor. Allah da beni sevmiyor

şeklinde vesveselere kapılırız.

Belki de o kadar günahkarızdır ki dualarımız dahi Allah'ın katına ulaşmıyordur, kim bilir...

Peki;
Hiç düşündün mü?
Rabbinin duana cevap vermemesi de bir cevaptır !
O şeyi sana vermeyerek, senin için en iyisini yapıyordur.
Senin için daha güzelini hazırlıyordur.

Allah kuluna üç şekilde cevap verir ; "Evet" der, istediğini verir; "Hayır" der, daha iyisini verir; "Bekle" der, en iyisini verir...

Eğer bu yazıyı okuyorsan kardeşim... Şunu bil. "Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da."(Duha Suresi,3.Ayet)


Sen "olmuyor" dersin.
Allah ise halka halka diziyordur hakkında hayırlı olanı 
Sabret.

Ama "Allahım neden olmuyor?" diye isyan etme. Bir gün anlar, sorduğuna utanırsın...

Sonra bir bakarsın, Allah kalbine verivermiş mutluluğu, bilemezsin ki...
Eğer layıkıyla sabredersen, Gelecektir Zahmetten sonra Rahmet.





45 comments

  1. Bir de daha güzelini verir secenegi var ;) bu yüzden hep istediklerimi elde ettigimi düşünürüm. Bazan benim istediğim formda olmaz.... Teşekkürler güzel yazın için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Muhakkak bizi bizden daha iyi biliyor şükürler olsun :)
      İsteklerinizi elde etmenize çok sevindim. Mutluluğunuz daim olsun İnşallah :)
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Belki de vakti vardır daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki tam vaktinde verecektir istediğimizi, bilemeyiz ki :)
      Şükürler olsun bizi tanıyan, gözeten, kollayan bir Rabbimiz var :)

      Sil
  3. Allahım hakkımızda en hayırlısını versin

    YanıtlaSil
  4. "Dualarım kabul olmuyor. Kimse zaten sevmiyor. Allah da beni sevmiyor "
    Bir süre önce ben yazdım bunu. Sonra pişman oldum doğru ama hala her köşeye sıkıştığımda bu cümlelere sığınacak kadar zavallıyım. Aslında korkaklıkla söylenmiş sözler. Birer serzenişler hatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hepimiz öyle değil miyiz ki?
      Bir şey istediğimiz gibi olmadığında serzenişte bulunuyoruz hemen.
      Ama başımıza gelen o olaylar da bizi gelecekte olacak güzelliklere hazırlıyordur kim bilir :)

      Sil
    2. Sanki kozadayız :) inşallah

      Sil
  5. gece gece ne güzel geldi bu yazı teşekkürler :) bazen insan ister istemez böyle
    vesveselere kapılıveriyor hemen şükretmek gerek böyle zamanlarda çok haklısın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :)
      Hepimize geliyor bu vesveseler.
      Vesvese muhakkak musibete benzer. Ona ehemmiyet verdikçe şişer, ehemmiyet vermezsek söner. Büyük nazarla baksak büyür, küçük görsek küçülür. Korksak, ağırlaşır, hasta eder. Korkmasak, hafif olur :)

      Sil
  6. İyi geldin, bildiklerini tekrar tekrar duymak istiyor bazen insan. En azından ben öyleyim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bazen bildiklerimizi o anın buhranıyla unutuverip gaflete kapılıyoruz :)
      Rabbim doğru yolundan ayırmasın bizleri İnşallah :)
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Canım arkadaşımm ne kadar güzel yazdın öyle şuan koskocaman sarılıyorum sana :) Ne zaman bir şeyi çok ama çok istesem olmadı sonra ben vazgeçtiğimde çok daha güzeli oldu o yüzden artık çok istediğim şeyler olmayınca üzülmüyorum biliyorum ki hakkımda hayırlısı ne ise o olur :)) Öpüyorum seni koskocaman ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bende sarılıyorum :)
      Hepimizin hayatı, böyle örnekler dolu değil mi aslında :)
      Bende seni öpüyorum çok çok canım arkadaşım ^^

      Sil
  8. Nasıl da güzel geldi yazın. Unuttuklarımı hatırlattır, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu okuyunca çok mutlu oldum :)
      Ben çok teşekkür ederim.
      Arada sırada unutuyoruz işte biz insanoğlu :)

      Sil
  9. bu yazdıklarına içtenlikle katılıyorum.. hayatta öyle şeyler yaşadım ki, tam dibe vurup dualarımın kabul olmadığını sandığım da oldu ama zaman ve tecrübeyle aslında hakkımda hayırlısı olanın her zaman benim istediğim şey olmayabileceğini öğrendim. bu yüzden insan dua etmeli, sabretmeli ve inanmalı.. eline sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğimiz şeyleri hayırlı zannediyoruz, olması için diretiyoruz. Biraz beklesek oysa daha güzel şeyler çıkacak karşımıza :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Ne güzel bir yazı olmuş bu böyle. Umarım sıkıntılı her kalbe ulaşır ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ulaşır :)
      Çoook teşekkür ederim :)

      Sil
  11. ne güzel bir yayın olmuş kuklacım ;)
    "Allah kuluna üç şekilde cevap verir ; "Evet" der, istediğini verir; "Hayır" der, daha iyisini verir; "Bekle" der, en iyisini verir..." sık sık aklıma gelir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen buhran anlarımızda sağlıklı düşünemiyoruz işte :)
      Rabbim bize istediklerimizi değil, bizim için hayırlı olanı versin.
      İstediğimiz şeyleri elde ettiğimizde mutlu olmayacaksak bir manası yok :)
      Teşekkürler Fenom bu güzel yorumun için :)

      Sil
  12. Çok güzel anlatmisiiniz :) teşekkür ederİZ. Blogunuzu yeni farkettim takibe aldım bende beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Hoşgeldiniz, geliyooorum o halde :)

      Sil
  13. Merhabalar.
    Yazınızdan anladığım kadarıyla dua sabır işidir. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Dualarımızın kabul olunması arzusuyla birlikte en Güzel'e emanet olun. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun hocam, çok teşekkür ederim. Cümlemiz İnşallah :)

      Sil
  14. Kişi duam neden kabul olmuyor demediği sürece duası kabul olurmuş. Her duanın bir kabul zamanı vardır, sabır mühim. Güzel yazı olmuş kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorummm. Her duanın gerçekten bir kabul vakti var :)
      Teşekkürler :)

      Sil
  15. "Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da."(Duha Suresi,3.Ayet)

    bu ayet benim hep aklımdadır, Çok şükür yarabbimmm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zor anlarımda hatırlayamıyorum bazen ama unutmamak gerek :)
      Unutmasak zaten ne sıkıntı kalacak ne de keder :)

      Sil
  16. Sabrın sonu selamet olsun Herkes için sonunda mükafatları güzel olur inşallah Kim nerde ne bekliyorsa Güzel paylaşım olmuş Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah herkesin dualarını Rabbim hayırlıysa kabul etsin. Hayırlı değilse de daha güzelleriyle karşılaştıracak yine o :)
      Bize tam tevekkül hali düşüyor :)

      Sil
  17. bu yazını okuduğumda samimiyim kendimi gördüm. talihsiz bir insanımdır, bunu gönülden derim. hatta okul ve gündelik hayatta yaşadıklarımı anlatsam komedi filmi gibi gelir biraz. daha anaokulundayken, sınıf arkadaşımın tuvalete kitlemesi vs. (kıskanç kız. sanki ben seçmiştim dans zamanı kavalyemi. oysa sınıf hocamız eşleştiriyordu bizi) bu yönden biraz isyankarımdır, fakat insan sakin kafayla okuyunca (gerçekten sakin bir kafayla) yazdıklarına başka bir bakış açısıyla bakıp, hak veriyor. ne iyi edip böyle bir konuyu kaleme alınmışsın. yüreğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Rivcim bende aslında gözümün önünde bulunsun da hatırlıyım diye yazdım. Şükürsüzüz, doyumsuzuz, unutkanız da.
      Hayatımız iyiyken hiçbir şey umrumuzda olmuyor, bir aksaklık olunca hemen niye böyle niye şöyle deme cüretinde bulunabiliyoruz işte. Keşke böyle olmasa, hep hatırlayabilsek bize "şah damarımızdan daha yakın olanı"

      Bu arada tuvalete kitlenmekte bir travma olmuştur. Aman Yarabbi :)
      Seninde yüreğine sağlık Rivcim :)

      Sil
  18. bu yazı beni çok etkiledi, yakın zamanda çok dua edip istediğim şeyi bir anda tamamen kaybetmenin travmasını yaşadığım için belki de :( böyle durumlarda isyan edip uzaklaşabiliyoruz, küsüyoruz, ama yazınızdaki gibi yüce hislerle kalmak bazen çok zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok zor.

      Ama ne diyor Bakara 286. ayet "Allah hiçbir nefse gücünün yeteceğinden öte yük yüklemez"

      Bazen zor olsa da Rabbimizin bize söylediklerini hatırlayıp tam tevekkülle ona bağlanmak gerek. Asıl cevaplar orada çünkü.
      Rabbim tüm sıkıntılı olanlara yardım eder İnşallah. İçinde sana da, bana da.

      Sil
  19. Kimi zaman fark edemesek de..
    Cok guzel bir yazi olmus
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  20. Duanın maksadı aslında düşündüğümüz gibi değildir. Biz duayı bir neticeye ulaşmak için ederiz maalesef. Oysa çok daha kudsi bir gayesi vardır duanın. Allah Rızası... Dua yalnızca vakti gelen bir ibadettir, kulluk vazifesidir. örneğin yağmur yağmadığında yağmur yağsın diye değil dua vakti kaza olduğu, geldiği için dua edilir. Başka bir örnek de namaz mesela. Namaz bizim en hakikatli duamıızdır.
    Duanın bu yönüyle yapılanı daha makbul ve efdal olur. Zira varoluşumuzdaki elle tutulur tek mantık, tek hikmet O'nun rızasına nail olmak.
    Rıza-yı İlahiye mazhar olmamız ümidiyle
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah döktürmüşsün ve gitmişsin :)
      Allah razı olsun Sevgili Talha :)

      Sil
  21. Twitter,dan takibe alınca görebildim yazını. Üzgünüm, daha evvel akıl etmeliydim. Çok güzel, doğru bir yazı. Ben aynı şekilde düşünürüm. Hikmetinden sual olmayan Allah. Sevgilerimle Kalem Kuklası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Ece Abla :)
      Çok teşekkür ederim :)
      Sevgilerimle :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)