Yeni Dünya Kitap Yorumu /1943 - Sabahattin Ali


Yeni Dünya/1943 - Sabahattin Ali


"Türk Edebiyatında en sevdiğin yazar kimdir?" denildiğinde hiç düşünmeden söylediğim ilk isim Sabahattin Ali olmuştur. Kalemine bayıldığım, okurken bahtiyar olduğum bir yazardır kendisi.

Öykü okumayı seven biri değilim ama Sabahattin Ali’yi daha yakından tanımak adına bir öykü kitabını okumak istedim ve kardeşimin hediye ettiği “Yeni Dünya” kitabını elime aldım.

Kitabın içinde Yeni Dünya öyküsüyle beraber toplamda 13 öykü var. Öykülerinde sözde “yeni dünya” ile birlikte gelen toplumsal edebi, saygıyı, ahlaki değerleri hiçe sayan insanları konu edinmiş, bu insanların toplumda nasıl karşılandığını çok naif bir dille anlatmış.

Bu 13 güzel yazı içinde şüphesiz benim en etkilendiğim, hikaye içinde güzel bir hikaye barındıran Hasanboğuldu adında bir öyküydü.

Daha sonra sırasıyla Asfaltlı Yol, Hanende Melek, Selam, Sulfata hikayelerini beğendim. Aslında bakınca tüm öykülerini beğendiğimi fark ettim :)

Her biri dokunaklı, düşündüren kimi zaman hüzünlendiren, üsluplarıyla ön plana çıkan, gerçekçi bir o kadar da güçlü öykülerdi.

Sabahattin Ali’nin kaleminin ne denli kuvvetli olduğuna bir kez daha tanıklık etmiş oldum.

Büyük ustaya saygıyla.


9 comments

  1. Yanıtlar
    1. Saygıyı hak eden bir yazar. Nurlar içinde yatsın İnşallah.

      Sil
  2. Kuklamu,Hıfzı atopuz'un Başın Öne Eğilmesin adlı romanını okumadıysan mutlaka oku,Sabahattin Ali'ye bir daha hayran olursun.Her eseri ayrı güzel,nurlarda yatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah okumadım Sevda Ablam. Not aldım, hemen alacağım İnşallah. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Canım arkadaşım ☺️ Sabahhattin Ali'nin bu güne kadar bir tane kitabını okudum 😞 Yazım dilini sevdiğim yazarlardan birisi inşallah diğerlerini de okuyacağım 😚 Öpüyorum seni kocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendee Gözdecimm.

      Okumanı çok isterim. Benim çok sevdiğim bir yazardır kendisi :)

      Sil
  4. Çok hoş bir yazı ❤︎

    YanıtlaSil
  5. Sabahattin Ali, şüphesiz benim için de Türk Edebiyatı'nda bir numaralı yazar :)

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)