Yeni Yazı Dizisi : Tesettür - Vira Bismillah !



Şu yazımda yeni bir yazı dizisine başlayacağımı ifade etmiştim. Biraz geç oldu çünkü nereden başlayacağımı bilemedim. İnşallah tesettüre girmek isteyen birine dahi yardımcı olursam diyerek yola koyuluyorum. Rabbim muvaffak etsin İnşallah. Sorularınızı bekliyor olacağım. "Bana Ulaşın" kısmındaki mail adresimden ulaşabilirsiniz. Vira Bismillah !




Tesettür Hikayeleri Birinci Kısım


***

Aslında amiyane tabiriyle "lay lay lom", hayata geliş maksadını bilmesine rağmen unutmaya odaklanmış, doğru yolun ne olduğunu bilen ancak yola girmemekte direten, mutlu olduğunu zanneden biriydim. Maddi anlamda herhangi bir sıkıntı yaşamıyor, istediğim her şeyi alabiliyor ve gerçekleştirebiliyordum. Şimdi bakıyorum da geriye, ne kadar da boş yaşanmış vakitler..

Dilediğince yaşamak suç değil inanın ama dilediğince yaşadığını zannetmek suç. Ben bu suçu bilmemeye çalışarak uzun süre işledim. Çevremdeki insanlar da benim gibi habersiz ve unutmuş bir şekilde yaşıyorlardı ki böyle ortamlarda bilirsiniz, hatalarınızı görmek çokta kolay olmaz.

Dünyalık tüm işlerim tıkırındaydı anlayacağınız. En ufak bir şey ters gitse, sıkıntılarımı devleştiriyor ve dünyanın tüm yükünü ben omuzluyorum gibi saçma düşünceler vücuduma sirayet ediyordu.


Yaşamak, insanca yaşamak gerçekten bu muydu? Sahi benim dünyaya geliş amacım, bu hayatı dilediğimce yaşamak mıydı?

Bu sorular girmek istediğim kapının kilidiydi ve ben artık anahtarları da aramak istiyordum. Anahtarı arama maceramda, hayatımda doğru olmayan kimseler yolumu kesip bana nereye gittiğimi soruyorlardı. Evet, ben bir anahtar arıyordum ve bir şeyleri doğru yapmak istiyordum. Ancak bir şeyleri doğru yapmak istediğinizde, hayatınızdaki yanlışlar önünüze önünüze gelirdi. Çoğu zaman "Doğruyu arıyorum." demeniz yeterliydi. Ne de olsa yanlışlar koşarak önünüze yığılacaktı.

O zamanlar tek duam oldu Rabbimden. "Beni senin yolunda olan, düzgün insanlarla karşılaştır. Unuttuğum şeyleri hatırlatsınlar." Bu esnada Rabbim dualarımı kabul etti. En zorlu anlarımda güzel insanlar çıkageldi. Bazı insanlarla ilk tanıştığınızda o insanları daha önce sanki tanımışsınız hissine kapılırsınız ya işte öyleydi. Hiss-i kablel vuku. Yani ruhlar tanıdı birbirini.

Ruhum tanıdığının sinyallerini verdi. Çok belli belirsizdi ancak bir sinyal olduğu apaçıktı. İşte hayatım değişmeye başlayacaktı.

Sezdim ama anlayamadım. 
Hissettim ama kavrayamadım.



***


13 comments

  1. Çok güzeş bir yazı dizisine başlamışsın. Bende bir kaç kelam etmek isterim.
    Başa örtü takılıp o gün uzun kıyafetler giyildiğinde herkes sana bakıyor sanarsın ilk üç gün çok önemlidir tepkiler meraklı bakışlar hep yakın çevreden gelir hazırlıklıysan doğru cevaplarla karşındakini susturursun ancak en önemlisi iç sesini susturmaktır. Üç gün sonra kimsenin umrunda olmayacaktır emin ol seni sen olduğun için seven insanlar için bu durum normaldir bir süre sonra iç savaş başlar birilerinin sözleri kafaya takılmaya başlar
    Kalp güzelliği yeter .için iyiyse örtüye gerek ypk Allah içini bildikten sonra . Sen iyi olda örtün olmasa ne olur . Allah ın işi kalmadıda kılına tüyünemi taktı ?kelimeleriyle yüzleşirsin . Çok basit bir cevabı var içimden geliyor ben bu örtüye layık olmak istiyorum . Kendimi böyle mutlu hissediyorum. Huzurluyum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Başlasam mı, başlamasam m derken başlamak istedim. Dediğin gibi kolay bir şy değil ama kendini huzurlu hissediyorsan, tamamdır :)

      Çok teşekkür ederim Kuğucum. Dediğin gibi ilk zamanlar biraz ilginç oluyor :)

      Sil
  2. Hayati dilediğince yaşayabiliriz ama öbür hayattan bir talebimiz yoksa diyordu dün dinlediğim bir sohbette Nureddin yıldız.

    Cennete talip isek cenneti hakedecek şekilde ümmeti dert ederek yaşamamız gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bu yolda bizim de birilerine dokunabilir elimiz...

      Sil
  3. Yüreğinize sağlık. Gerçekten ilgimi çekti. Devamını bekliyorum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok teşekkür ederim canım :)
      İnşallah. Dualarınızı bekliyorum

      Sil
  4. Allah daim etsin inşallah, ben devamını merakla bekliyorum ^^

    YanıtlaSil
  5. Kuklamu,son yazın,sildiğin tesettür 2 ve bu yayından anladığım kadarıyla tesettür giymeye başladın.Ben senin zaten tesettürlü olduğunu sanıyordum,demek yeni yeni hayatını değiştiriyorsun.Haliyle zorluklar ve sıkıntılar,bunalımlar,çelişkiler yaşıyor olabilirsin.Son yazından anladığım bu.Eğer hayatında,ruhunda eksiklik hissediyorsan,zaten olman gereken kişi değilsindir o sırada.Sen şimdi ince bir çizgi üzerinde bir o yana bir bu yana yalpalıyorsun sanırım.Çok uzatmadan şunu diyeceğim,ruhunu mutlu eden şeyi bulana kadar denemekten korkma kızım.Ne giydiğin,ne yaptığın önemli değil.Allah'ın yarattıkları için bir şeyler yaptığına inandığın her bir gündür ruhunu temizleyen.Tesettür seni mutlu ediyorsa öyle yaşarsın,mutlu olmazsan başka şey denersin.Seni olduğun gibi kabul edemeyenler zaten kendileri de daha olmamış kişilerdir.Allah kullarını ayırmadan sever,ceza ve ödül bizlerin kazanacağı şeyler ama sevgisini hepimize eşit dağıtacağını bildirmiş yaradan.Bu durumda Allah'a inanan bir kişinin kendisi gibi olmayanı reddetmesi söz konusu olmamalı.Yani açıkların kapalıları,kapalıların açıkları hakir görmesi ,o kişilerin eksik insanlar olduğunu gösterir. Gene uzattım,nasıl huzurlu oluyorsan öyle yaşa kuklamu,önemli olan iyi bir insan olabilmek ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar doğru ne kadar güzel noktalara değine değine yazmışsın ablacım. Senin bu uzun yazılarını okudukça ruhum hafifliyor. Anlayacağın çok mutlu oluyorum. Çok haklısın abla, iç bocalamalarım vardı, sıyrılmama ramak kaldı :)
      Çok çok öpüyorum benim melek ablam :)
      Senin söylediklerin benim için çok kıymetliydi. Bu konuya yorum yapman beni biraz daha hafifletti :)

      Sil
  6. Dilediğince yaşamak suç değil inanın ama dilediğince yaşadığını zannetmek suç.
    Baya hoşuma gitti bu söz. Ne kadar da toplumumuza ayna bir kelam olmuş :)
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah raazı olsun Talhaa....
      Gülücüklerin hiç eksik olmasın da dağıt hepsini böyle İnşallah :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)