5 Şubat 2017

Tesettüre Girmek İstiyorum Ama Pişman Olmaktan Korkuyorum



Tesettüre Girmek İstiyorum Ama Pişman Olmaktan Korkuyorum


Merhaba,

Uzun zaman bu gibi düşünceler benimde kafamda dolaştı. En çok da "Senin her şeyin tam mı da tesettüre girmek istiyorsun?" sorusunu yönelttim kendime. Tabii ki böyle korkularımız olabilir ki benim de oldu. "Acaba yapabilir miyim, acaba başarabilir miyim, çevrem ne diyecek, iş bulabilir miyim?" gibi tonlarca soru belirdi kafamda.

Sonuçta tesettüre girdiğinizde insanlar, -tesettür sadece size farz olmuş- gibi davranıyor, hatalarınız devleşiyor ya da açık olduğunuz zamanlarda bile yakınlarınızdan, tesettürlü insanlara dair; "Birde kapalı olacaklar, korkacaksan açıklardan değil, kapalılardan korkacaksın" gibi çirkin genellemeler duyuyorsunuz. Bunlar da zaman içinde bilinçaltınıza yerleşiyor.


Tesettüre girince pişman olmamak için en önemli adımlardan biri "iman hakikatlerini ruhunuza sindirmek"

En basitinden "Neden namaz kılmalıyım, neden tesettüre girmeliyim?" gibi soruları kendinize sorarak, cevaplarla nefsinizi susturmanız önemli. Nefsinizi ne kadar ikna ederseniz o kadar huzurlu olursunuz. 

Unutmamanız gereken diğer önemli şey ise bedeninizi tesettüre sokmadan önce, ruhunuzu tesettüre sokmak.

Karşı cinsle olan iletişiminize dikkat etmek, ölçünüzü ayarlamak çok önemli. 

Tesettüre girdiğinizde dikkat çekici olmamanız mühim. Çünkü tesettür sakınmak, güzelliği örtmek demek. Bu cihetle kapalı bir insanın koyu tonlu makyaj yapması, açık bir kadına nazaran daha çok dikkat çekiyor. Haliyle "Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu" diye akıllarından geçiriyor insanlar.

Benim tesettüre girmem çok çok kolay olmadı. Adım adım gittim. Zorlananlara da bu şekilde tesettüre girmelerini öneriyorum. 

Örneğin; ben ilk önce koyu tonlu makyaj yapmayı ve oje sürmeyi bıraktım. Zamanla tişörtten ziyade uzun kollu kıyafetler giymeye, çok dar giymemeye özen gösterdim. Bunlar ilk başta küçük küçük adımlardı. Sonra da nefsimi tesettüre girmeye ikna etmeye çalıştım. İkna çabalarım 4 ay kadar sürdü. Bu süreçte Risale-i Nur, Hayalhanem Videoları izledim ve dini kitaplar okudum. Bu kitaplardan ilerleyen günlerde daha ayrıntılı bir şekilde bahsetmek istiyorum Rabbim nasip ederse tabii.

Ruh tesettüre girmeye başlayınca beden zaten tesettürü istiyor. Tabii ki tesettür inanılmaz kolay olmamakla birlikte zor da değil. Bence lise, üniversite, iş hayatı gibi başlangıç dönemlerinde tesettüre girmek daha kolay oluyor. Ayrıca yaş ilerledikçe çevre baskısı da artıyor, bahanelerde...

Peki ben tesettüre girdiğim için pişman mıyım?

Hiç pişman olmadım. Çünkü her şeyi adım adım yaptım. İman hakikatlerini nefsime benimsetmeye çalıştım, namazlarıma dikkat ettim. Tesettürle ilgili kitaplar okuyup, videolar izledim. Ruhumu dinledim, ruhumu tesettüre sokmaya çalıştıktan sonra nihayet tamamen tesettüre girdim. Huzur içindeyim. Elhamdülillah..

    

Tesettürle ilgili veya başka konular ile ilgili tereddütlerinizi mail atabilirsiniz.
Her zaman sizi bütün samimiyetimle dinliyor olacağım.
Sevgilerimle...

Tesettürle ilgili diğer yayınlarım için;

Tesettür Yayınlarım


kalemkuklasi@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin ! :)
Not: Siyasi, ideolojik ve hakaretvari yorumlarda bulunmadığınız için teşekkür ederim.

designed by Charming Templates