FESLEĞEN KİTAP YORUMU - HİKMET ANIL ÖZTEKİN



Fesleğen Kitabı Kitap Yorumu- Hikmet Anıl Öztekin



Kitaptan alıntılar için >>

Merhaba dostlar,
Uzun zamandır bir kitap yorumu paylaşmamıştım blogumda.
Konuya damdan düşercesine atlıyorum o vakit.

Fesleğen kitabını Cnr Kitap Fuarından satın almıştım. -yayın için tıktıkHikmet Anıl'ın 5. kitabı. Ben bu kitapların 3 tanesini okudum. Elif Gibi Sevmek 2, Eyvallah ve Fesleğen.
-kitap yorumlarına, kitap isimlerinin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz-

İçlerinde en beğenerek okuduğum kitap ise Fesleğen'di.
Çünkü diğerleri şiir tadında yazılmıştı, bu kitap ise olay örgüsü güzel bir şekilde oturmuş, tadı damakta kalan bir roman tadındaydı.
Okudukça kendime ait bir şeyler buldum. Helal sevmenin ne kadar bereketli ve huzur verici olduğunu biliyordum ancak bunu gerçek bir hikayeyle taçlandırmak nasip olmamıştı. 
-gerçi nasip olmuştur belki :)-
Kitabın tüm kısımları ruhuma hitap etti.
Bu sebeple kitabı satır satır işaretledim.
Kitapta Seyyah ve Fesleğen için umut vaat edici şeyler oldu. Hakiki hayatta ise hayırlı bir yuva kurdular.
Rabbim yuvalarını bereketli kılsın ve daim etsin İnşallah.


Fesleğen Kitabının bana kattıklarına gelecek olursam;


  • Kitabın bana kattığı en önemli şey, dur durak bilmeyen bir yazma isteği oluşturmasıydı. Bende bu tarz gerçek bir hikayeyi kaleme almak istiyorum. Bir cesaret doğdu gönlüme. İnşallah yazmak da nasip olur. Dualarınızı eksik etmeyin dostlar.


  • Mesnevi okumalarına merak saldım ve Şefik Can'ın çevirisinden Mevlana'nın Mesnevi kitap serisini satın aldım. Okuduktan sonra yorumlarımı da paylaşmak nasip olur İnşallah.


  • İlk defa gittiğimiz veyahut bizde hayranlık uyandıran mekanların fotoğraflarını çekmek yerine notlarını almanın daha anlamlı olduğunu. Çünkü "Siz doğmadan, kaybettiğiniz bir yakınınızın çektiği fotoğraflarımı görmek isterseniz yoksa tuttuğu günlüğü mü?"


  • Konuşmak ile muhabbet etmenin bambaşka şeyler olduğunu. Herkesle konuşulabildiğini ancak muhabbet edilemediğini. 


  • Bir bahçeyi tasvir ederken ağaç ve çiçekleri görmek gerektiğini ancak onları yetiştiren toprağı unutmamak gerektiğini.


  • Karşımızdaki kişinin göz rengi sorulduğunda mavi, yeşil, kahve gibi cevaplar verdiğimizi ama gözümüzün içindeki beyaz rengi söylemeyi hiç kimsenin aklına getiremediğini. -Bunun nedenini ise bize giydirilen kalıplara sığmaya çalışırken hakikatten uzaklaşmamız olarak yorumladım.-

  • İçimize doğan her histe "Ey Gönül Parolan Ne?" diye sormamız gerektiği ve cevabın yalnız "Allah" ise açılan o yolda ilerlememiz gerektiğini

  • Sonucu; sevdiğimizden ayrı kalmak da olsa, Rabbin istediği şeyleri yapmamız gerektiği.

  • Fransızca'da "Özledim" denmediği "Bende Eksiksin" denildiğini ve insanın yalnızca ruhunda eksikliğini hissettiği insana özledim diyebildiğini, öyle herkesin de eksikliğinin hissedilmediğini.

  • Rabbimin "Harama Yaklaşma" buyruğuna uyulduğunda, Rabbimin sana en güzel şekilde ve en güzel vakitte değerini bilene nasip ettiğini öğrendim.

Aslında daha fazla şey öğrendim. Onları da alıntılamaktır niyetim.
Şimdilik ise bu kadar, daha sonra alıntılarla ilgili birkaç yayın hazırlamak nasip olur İnşallah.





Selametle Sevgili Dost.




11 comments

  1. Paylayştığınız bu posttan da fey aldım diyebilirim. Devamı gelsin her zaman beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun hocam Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bu güne kadar okuduğum en dolu en anlamlı en değerli blog kitap yorumlarından olmuş..notlar da ayrı güzel..
    Rabbim hakkınızda hayırlı olanı nasip etsin içinizden geçenlere istikamet versin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok güzel bir yorum bu. Ne diyeceğimi bilemedim çok teşekkür ediyorum size.
      Rabbim cümlemize hayırlı olanı nasip eder İnşallah.
      Allah razı olsun.
      Sevgi ve dua ile.

      Sil
  3. Çıkarımlar, kitabın okunmasını salık verir cinsten :)

    YanıtlaSil
  4. Şimdiden not almak adına işaretlediğim yerlerin bile aynı çıkması :) Gerçi ben daha gelemedim sona ama olsun.
    Senin hikayeni de sabırla bekliyor olacağım sevgili Kuklacığım.
    Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalp kalbe karşı demek ki :)

      Gelirsin İnşallah. Bu kitabın sana iyi geleceğine çok inanıyorum zaten :)
      İnşallah o hikayeyi de yazmak nasip olur :)

      Sende en güzele emanet ol İnşallah.
      Yanaklarından öpüyorum kardeşim ^^

      Sil
  5. Hikmet Anıl'ın kitaplarını çok seviyorum. Bu kitabı da okumayı çok istiyordum. Yazını okuyunca daha çok ilgi ve merak oluştu. Kalemine sağlık, kitabı okuyacağım. ~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoş bir kitaptı. Diğerler kitaplarını sevmişsen, bu kitabını daha çok seversin bence :)
      Teşekkür ederim, keyifli okumalar :)

      Sil
  6. Merhaba blogunuzu takibe aldım sizi de bloguma beklerim.

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)