Yuşa Hazretlerini Ziyaret - Yuşa Hazretleri Kimdir ve Sırrı Nedir?


Selamün Aleyküm dostlar,

Yakın bir zamanda, kuzenimle birlikte Yuşa Hazretlerinin türbesini ziyaret ettik.
Yolculuk epeyce çetin geçti. Eğer ki toplu taşıma araçları kullanarak gitmek durumundaysanız zorlu bir yol sizi bekliyor diyebilirim. Havalar biraz ısınınca gitmenizi öneririm.

Yuşa Tepesi Beykoz ilçesinde. Biz Mecidiyeköy'den 121A otobüsüne binerek Yalıköy durağında indik. Sonrasında Yuşa Tepesine çıkan otobüsü 30-40 dk arası bekledik. Başka otobüse mi binsek derken nihayet 15A otobüsü geldi. 

Bu tepeye toplu taşımayla gelmek zorlayıcı ama bir aracınız varsa günün her saati rahatlıkla gelebilirsiniz. Tepeye çıktıktan sonra burada 40 dk kadar kaldık. Manzarası çok güzeldi. Yaz aylarında gelsek daha keyifli olabilirdi.
Dualarımızı ettikten sonra dönüş yolculuğumuzun başlaması için otobüs durağına yürüdük. Otobüsün 40 dk sonra geleceğini öğrendik. Hava da soğuk olduğundan sıcak bir yere geçip oturduk.





Peki Yuşa Hazretleri Kimdir ve Sırrı Nedir?

Hz. Yuşa, Hz. Yusuf'un neslinden gelmektedir. Adı ile aynı olan tepede türbesi bulunur. Hz. Musa’nın ölümünden sonra peygamber olarak görevlendirildiği rivayet edilir. 

Kanuni Sultan Süleyman'ın süt kardeşi olan Şeyh Yahya Efendi bir gün uyurken rüyasında birini görür. Bu kişi ona rüyasında "Ben Yuşa Peygamberim, beni ziyaret et. Ben şu tepede yatıyorum, gel ve beni bul." diye seslenir. Şeyh Yahya Efendi bu rüyayı dikkate almaz ve rüyasında görüğü tepeye gitmez. Ardından ertesi gece aynı kişi tekrar rüyasında girer ve rüyada "Gelmedin, yarın gel ve beni bul." der. Bunun üzerine Şeyh Yahya Efendi Hz. Yûşa’nın mezarının yerini araştırır ve mezarın Filistin’de olduğu hakkında bazı bilgilere erişir.


Şeyh Yahya Efendi rüyada gördüğü tepelere tekrar gitmez ve rüyayı ciddiye almamaya karar verir. Fakat o gece tekrar rüyasında aynı kişiyi görür. Bu sefer rüyasında yediği azardan dolayı gündüz uyanır ve hemen rüyasında gördüğü alana gider. Burada bir çoban ile karşılaşır. Şeyh Yahya Efendi, çobana bu bölgede ilginç bir duruma rastlayıp rastlamadığını sorar. Çoban yemyeşil çimenlik bir alanı gösterir. "Hayvanlarımı buraya ne zaman getirsem orada ki yeşil alana hiç basmadılar. Her zaman etrafından geçip otlandılar. Ne oradaki otları yerler ne de oranın üstüne basarlar. " der.
İşte sırrı bu şekildedir.
Yuşa Tepesinde çektiğim amatör bir videoyu paylaşıyorum. 

Sevgilerimle..








12 comments

  1. ay çok güzel bir yer yaa özellikle tepeden boğazı izlemek :)

    YanıtlaSil
  2. O malum yer. Kesinlikle her gelişimde İstanbul'a giderim. Harika bir yer:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Eyüp Sultan, Yuşa Hazretleri,Aziz Mahmut Hüdayi Hazretleri.. Kesinlikle ziyaret edilmeli :)

      Sil
  3. Yûşâ AS çok uzun boylu imiş. Denir ki 17 metre olan boyunun bir kısmı savaşta denize düşmüş; kalan kısmına göre mezar kazılmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle bir rivayeti bende büyüklerimden dinlemiş ve bir yerde okumuştum :)
      Teşekkürler :)

      Sil
  4. Etkileyici bir hikayesi var. Okurken merak duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de etkileyici değil mi :) Elhamdülillah..

      Sil
  5. Selamlar, blogunuzu yeni keşfettim. Bu yazınızı da beğendim, özellikle video paylaşmanız benim gibi merak edenler için güzel olmuş. Emeğinize sağlık. Sayfanızı takibe aldım, bloguma beklerim :)
    esrakurtuldu.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  6. Aleyküm selam :) Ot olayı etkileyiciymiş.

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)