Büyük Takım Tutmamak


Merhaba,


Bir laf vardır bilir misiniz? Büyük takım tutmak televizyonda gördüğün bir mankene âşık olmak gibidir. Anadolu Takımı tutmak ise mahallenin en güzel kızına aşık olmak gibidir. Bu laf ne kadar doğru bilemem ama bildiğim bir şey varsa o da ikisinin de imkânsız olduğudur. Hee tabii mahallenin en güzel kızı hiç yoktansa gözünün önündedir. Bizimkisi de o hesap. Hani yeni bir ortama girdiğiniz zaman sorarlar ya hangi takımlısın diye. Çok sıradan bir muhabbet başlangıcıdır değil mi bu? Değil işte, eğer dört büyükler dışında herhangi bir Anadolu şehrinin takımını tutuyorsanız insanlar önce garipser ve şöyle derler. Vay bee! Helal sana yiğidim şehrinin takımı tutuyorsun, sahip çıkıyorsun.

Peki tuttuğunuz takım ya Kasımpaşa ise? Bir Kasımpaşa taraftarı olarak söyleyeyim. Sen bilgisiz, kaba ve siyasi bir köpeksindir. Bir çıkarın yoksa Kasımpaşa tutulmaz, kesin birisini yalıyorsundur. Konumuz ön yargı değil ama ne vakit herhangi bir takım taraftarı ile konuşmaya başlasak sıra tam bize geldiğinde, biz de Kasımpaşa’lıyız dediğimizde insanların önce suratı düşüyor. Bir de konuştuğunuz kişi solcu bir büyük takım taraftarı ise Allah. Adam sizinle iletişimi kesmek için tek kelime dahi konuşmuyor. Dediklerinize üstün körü bir cevap veriyor. Bir an önce başımdan gitsin diye içinden bir dua bir küfrediyor. Bunu hissediyorsunuz. Bu çok ama çok acı. Benim için değil onun için. Oysa beni bir dinlese, bana kulak kabartsa sadece bir dakikacık. Aynı siyasi görüşte olduğumuzu anlayacak. Kendime solcu diyemem, en azından nesilden nesile körüne körüne bağlanan bir solcu değilim. Ben okuyan ve okudukları doğrultusunda kendine en uygun fikri hayatına uygulamaya çalışan biriyim. ‘’Solcu’’ veya ‘’Sağçı’’ bu söylemler bile başlı başına kötü. İnsanları ayırıp kayırmaya yönelik. Ben sadece basit bir ademoğluyum hepsi bu. Sizin gibiyim. Gelelim neden sevilmiyorsunuz sorusuna. Cevap çok basit, Yanlış biliniyoruz. Elbet bunda bizim de daha doğrusu bizden görünüp bizden dahi olmayan insanların etkisi çok büyük.

Birincisi: Kasımpaşa taraftarının bilinenin aksine siyasi bir kimliği yoktur. Gerçek Kasımpaşa tarafı asla ama asla siyasi fikrine göre insanları yargılamaz. Stada veya semte girdiğinde sana fikrin ne zihnin ne diye soran sormaz. Onlar için önemli olan hangi takımlı olursan ol. Kasımpaşa’ya saygı duyup duymadığındır. Çünkü bizim Armamızda İsmet İnönü tarafından verilen Yüce Türk Bayrağı vardır. Bu bayrak devlet resmiyetindedir.

İkincisi: Şiddet ve Küfür, sizinle samimi olacağım. Küfretmiyoruz desem yalan olur. Evet ediyoruz. Ama bilen bilir stadyum atmosferi çok farklıdır. Hakemin yanlı bir kararında ister istemez sinirler gerilir. Ve istemeden olsa ağzımızdan istemediğimiz kelimeler çıkıyor. Fakat bu sürekli değil, durum, pozisyon gereği. Çünkü Kasımpaşa tribünü aynı zamanda aile tribünüdür. Adam hafta sonu eşini, çoluğunu çocuğu alıp maça geliyor. Küfür duymak için gelmiyor tabii ki. O da güzel bir vakit geçirmek istiyor. Bundan daha doğal ne olabilir. Bizim için her şeyden önce aileye saygı gelir bu böyle biline. Şiddete gelirsek bunu sebebi kesinlikle biz değiliz. Bunun sebebi, bizim tribünümüze gelip bize küfredip hiçbir şey olmamasını bekleyen adamdadır. Biz laftan anlamayan holigan insanlar değiliz. Eğer ki böyle bir durumla ben karşılaşırsam hemen o kişiyi linç yemesin diye stadtan polis eşliğinde attırırım. Fakat herkes ben değil, Beş kardeşin beşi bile bir olmazken koca bir semtin aynı sabırda ve düşünde olmasını bekleyemezsiniz.

Üçüncüsü: Görünüş ve Görünümle ilgili, burada kimse ile akıl ve mantığımı ölçecek değilim fakat Kasımpaşa taraftarı sizin dışarıdan gördüğünüz, daha doğrusu size yansıtılan türde aptal ve hödük insanlar topluluğu değil. Çoğu işinde, ekmeğinde gücünde insanlar. Çoğu işçi, çok azı da memurdur. Sizin gibi kendi hallerinde insanlar. Ben şu ana kadar Kasımpaşa taraftarı diye özel bir muamele gören kimse görmedim. Ama sırf Kasımpaşa taraftarı diye hor görülüp insanlıktan yok sayılan çok adam gördüm. Örnek mi? Ben. Size tek bir tavsiyem var unutmayın, bu bir aşktır. Biz de mahallemizin en güzel kızına yanığınız ama herkesin sevdiği namus timsali görülürken bizim kızımız doğuştan namussuzmuş gibi görülüyor. Eminim içinizden birileri ne buluyorsun şu takımda, anlamıyorum diyecektir. Ben de ona Mecnun gibi diyeceğim ki ‘’ Gel de sen onu bir de benim gözümden gör.’’

Bir gün Kasımpaşa’lı bir adamı anlamak isterseniz kafanızı kaldırın ve gökyüzüne bakın. Unutmayın, her daim Lacivert gökyüzünde Beyaz bulutlar yüzecektir. Biz hep oradayız. 

Kalın sağlıcakla…


0 comments

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)