Howl's Moving Castle filmi(Yürüyen Şato) nasıl?

yürüyenşato


Künyesi:
Tür: Romantik,Aksiyon,Animasyon,Macera
Yapım: 2004/Japonya
IMDB Puanı:8.1
Konusu:
Şapka dikerek geçimini sağlayan Sophie kız kardeşinin evine giderken Howl adındaki bir büyücüyle karşılaşır. Howl'ı takip etmekte olan kötü bir cadı Sophie'nin şapkacı dükkanına gelerek onu lanetler ve Sophie ihtiyar bir kadına dönüşür. Howl'ın Sophie'yi yürüyen şatosunda himaye etmeye başlamasıyla, laneti bozmak için birlik olacaklardır.


howls-moving-castle

Diana Wynne Jones’un Yürüyen Şato kitabı beyaz perdeye 2004 yılında uyarlanmıştır.  Hayao Miyazaki kitabı  çok beğenmiş olsa gerek, animasyon filmi için vakit kaybetmeden kolları sıvamış. (Kitabın konusuyla ilgili detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.)

Ancak konuyu beyaz perdeye aktarırken hikayeyi biraz değiştirmiş, sonlara doğru bambaşka bir serüvenle karşı karşıya kalıyoruz. Animasyon seviyorsanız eğer Hayao Miyazaki üstadımızı yakından tanıyorsunuzdur. Zira bir çok başarılı animasyon filme imza atmıştır. Yürüyen Şato filmi Oscar’a aday gösterilmiştir.


Yürüyen Şato kitabını Diana Wynne Jones'un satırlarından okumadıysanız eğer sizi başka diyarlara götüreceğinden eminim. Ama kitabı okuyup filme geçenler(benim gibiler) biraz hayal kırıklığına uğruyor. 


Yüzünüzde acımasız insanlara inat, sıcacık bir gülümseme oluşmasını istiyorsanız buyrun izlemeye...

Yaşasın fantastik hayat!
Yaşasın yaratıcı beyinler!
Kahrolsun klişe düşünce!

Sevgilerimle…





10 comments

  1. Konusu oldukça farklı ben bunu izlerim :)
    İlginç ve fantastik şeyleri çok seviyorum. Oscar'a aday gösterilmesini belirtmen daha da izlemeye itiyor beni başarılı bir filmmis anlaşılan^^

    YanıtlaSil
  2. Haha, evet fantastik film deyince akla ilk gelen insandır Hayao Miyazaki. İzle kesinlikle pişman olmayacaksın ^^

    YanıtlaSil
  3. Bin kere de izlesem asla bıkmayacağım bundan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görselleri müthişti gerçekten. Ama kitabı okuduğum için farklılaşma olunca istemsiz olarak biraz tepki gösterdim ^^

      Sil
  4. Blogunda gezerken denk geldim bu yayına :) ben kitabı okumadım sadece filmi izledim bazı noktalar hava da kalsa da oldukça güzel bulmuştum bu filmi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayao Miyazaki gerçekten animasyonda bir üstat olduğunu yine yeniden kanıtladı :) Gerçekten renklendirmeleri mükemmeldi :)

      Sil
  5. Yine bir tevafuk. Yorumlarımı rastgele okuduğum yazılara yapıyorum ve bir anda şu yaşıma kadar izlediğim tek anime olan Yürüyen Şatonun yazısını gördüm ve hemen okudum yazınızı. Ben çocukluğumdan beri izlediğim her şeye cinsiyetçi gözle yaklaştım ve bunun ne kadar saçma olduğunu bilsem de devam ettiriyorum. Mesela hiç Pokemon, Örümcek Adam ve benzeri erkeklere ait olduğunu düşündüğüm şeyleri izlemedim. Bunun söylediğimde insanlar ya bana gülüyor ya da garipçe bakıyorlar ama bu da benim tercihim. Yani çok büyük bir şey değil ama kendime koyduğum bir prensip sadece. Mesela ben film de pek izlemem çünkü çabuk tüketim bir şey olduğunu ve insanların aylarca emek verdiği bir filmin 1-2 saate izlenip bitirilmesini kendimce saçma buluyorum. Her neyse.
    Bir gün babam bunun Dvd sini alarak gelmişti hemen izlemiştim ve tüm önyargılarıma rağmen çok beğenmiştim. Birkaç ay önce de arkadaşıma ben de anime izledim çok güzeldi deyip anlatmıştım ve akşamına bir daha izleme kararı alıp izlemiştim. Ama fark ettim küçükken izlediğimde aslında tamamını izlememişim hem de hiç. AMA hepsini izleyince çok beğendim. Hatta en son sahnelerde hep gözüm doluydu. İzlediğim ilk ve tek anime ama çok sevdiğim de bir anime. Bir daha izler miyim bilemiyorum. Nasip. Bir gün prensip ve önyargılarımı kırarsam bir gün izlemeyi düşünebilirim. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok ilginç bir düşünce :)
      İnşallah, sizde sevgiyle kalın :)

      Sil
  6. Miyazaki Ustamızın eserlerine bayılıyorum. Adamın her yapıtı şaheser nitelikte. Yürüyen Şato da bunlardan biri. Kitabı da çok güzeldir. :)

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)