Eski Benden Bugüne



Selamün Aleyküm dostlar,

Geçenlerde pek sevmediğim çok eski bir arkadaşımın yurt dışına çıktığını gördüm. Çok havalı şekilde pozlar vermişti, bu pozları ilk fırsatta da sosyal medya hesabına yüklemeyi büyük bir görev bildiği her halinden belli oluyordu.

Fotoğrafa bakılacak olursa çok mutlu, çok güzel, çok kusursuz ve çok başarılıydı. 

Bu fotoğrafları gördükten sonra gayri ihtiyari eski Kuklayı düşündüm. 14 ila 18 yaşları arasındaki kuklayı.

O zamanlar Facebook, herkesin göz bebeğiydi. Bir çok kişi sosyal olduğunu ispat etmek için, tanımadığı kişileri ekleyip arkadaş listesini çoğaltmakla meşguldü. Fotoğraflara göre onlarda çok sosyal, çok zeki,çok arkadaş canlısı, çok kültürlü ve zengindi. Ayrıca çok mutlulardı ve hiçbir dertleri yoktu. 

Birde size bir sır vereyim mi?

Ben o yaşlarımda sadece benim derdim var, sadece ben mutsuzum zannederdim. Sosyal medya bana hep elimde olmayanları gösteriyor ve bardağın dolu tarafına bakmamı katiyen istemiyordu. Bende çocuk yaşımda bu durumlara aldanıp, elimdekilere şükretmeyerek, kendime, aileme hatta Rabbime kızıyordum.

Rabbim affetsin.

İşte ben o vakitlerde arkadaşlarımın sosyal medya fotoğraflarını görüp depresyona girerdim. Bende ki değişimi gören babam: "Ne zaman bilgisayarı açsan, sana bir şeyler oluyor.  Ne görüyorsun orada, anlamıyorum" derdi.

Tabii o günler çok ama çok geride kaldı.  

Şimdi mi nasılım ?

Şimdi o gördüğüm yiyecek ve içecek fotoğraflarına imrenmek yerine paylaşanları ayıplıyorum. Çok mutlu, çok zeki ve çok zengin görünmek için o fotoğrafları paylaşanlara üzülüyorum. Çünkü mutlu insan, mutluluğunu herkese ispat etmek zorunda olmayan insandır.

Ki bu değişimimin en büyük nedeni iman hakikatleri. Risale-i nurlar..  
Kesinlikle hayata farklı bir pencereden bakmamı sağladı.
Tabii birazda yaş almak.

Ben risalelere yöneldikçe çok tatlı insanlarla karşılaştım. Yolda karşılaştığım her insan çok kıymetliydi.
Rabbime binlerce şükürler olsun.

Sizinde güzel insanlarla karşılaşmanız ümidiyle.

Sevgilerimle..

2 comments

  1. Ne güzel. Ben de Risale kitaplarının ah bir kıymetini bilip güzelce okuyabilsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeni yeni sistematiği oluşturdum. Anlamasam da okumaya çalışıyorum. Böyle yaptıkça da daha çok anladığımı görüyorum :)

      Okumaktan hiç vazgeçmeyin. Sohbetlere katılın. İstanbuldaysanız size öneri de bulunabilirim :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)