SON KUŞLAR KİTAP YORUMU - SAİT FAİK ABASIYANIK



Sait Faik Abasıyanık bir durum hikayesi yazarıdır. Onun için olayın önemi yoktur. İçinde bulunduğu durumu, betimlemelerle gözler önüne serer. Bu nedenle olay hikayesinden keyif alan biri için Sait Faik'in kalemi zordur ve sıkıcıdır.

Ben olay hikayesini severek okuyan biriyim. Benim için durum değil, yazarın anlatmak istediği olay önemlidir. Bu nedenle kitabı pek sevmedim.

Yazarın doğaya büyük bir saygısı var, fazlasıyla naif ve çevreyi, hayvanı ve insanı önemsiyor. Zaten hikayelerini okudukça bunun farkına varıyoruz. Öykülerinde ki ana unsurlar; Ada yaşantısı, doğa, balıkçılık ve denizdir.

Kitapta 19 öykü mevcut. Bu öykülerden en sevdiklerim; Son Kuşlar, Gün Ola Harman Ola ve Haritada bir Nokta oldu.

Yazar için içimden; "Ne kadar da sıradan bir kalem" diye geçirmeden edemedim. Sait Faik yalnızca anlatıyor, kitabın edebi yönünü düşündüğünü sanmıyorum, zaten öyle de bir kaygısı yok. Sadece yazmak ve anlatmak istiyor. Bunu da başarıyor.



Sevgilerimle,
Kuklanız!


0 comments

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)