Vicdan; Allah'ın Konuştuğu Yerdir



Olur ki siz bir şeyden hoşlanmazsınız; halbuki hakkınızda o bir hayırdır. Ve olur ki bir şeyi seversiniz;halbuki hakkınızda o bir şerdir. Allah bilir, siz bilmezsiniz ( Bakara 2\216).



Buraları günlüğe çevirdiğimi fark eder gibiyim.
Ama durun!
Biraz böyle devam etmek istiyorum.


Benim bir huyum vardı, iyi ki böyle bir huyum var diyordum çoğu kez. 

Beni üzen ve derinden etkileyen bir problemim olduğunda kendimi dinleyerek, çoğu kez kendimi ikna ederek çıkılmaz denilen yollardan, yeni yollar açmaya çabalardım.

İşte bu benim kendimde en güçlü bulduğum huyumdu.

Çoğu zaman kolay olmadı tabii. Yardımda gerekliydi. İşte o anlarda Rabbime sığındım. Çünkü “O” beni benden daha iyi bilendi, gönlümü daha iyi tanıyandı, görendi, duyandı. Benim iyiliğimi benden daha çok isteyendi.


Geçenlerde üzülürken buldum kendimi.
Bu hüznü de  kendimle çözmenin imkanı yok gibi.

Sonra uzunca düşünüp güzel bir yol açmaya çalıştım. 
Baktım ki bu yol beni yürütmeyecek ama bu yola girilmeli yoksa sıyrılamayacağım korkudan, kederden, sıkıntıdan.
Tabii dua ile açıldı ve aydınlandı yollar.


Sonra bir sabır ve sükunet geldi gönlüme.
Hoş geldi.
Rabbime bırakmak ne de güzel şeydi.
O beni benden daha iyi bilendi, görendi.
Benim iyiliğimi benden daha çok isteyendi.

Ben kendim için en doğru şeyleri istiyorum zannediyordum.
Ben zannediyordum, Rabbim ise biliyordu.

Ben Rabbim için mükemmel olmalıydım en önemlisi buydu. Çünkü beni doğru bulmayanların çoğu da aslında doğru değildi.


Her durumda şükretmeyi bilmek ne de güzel nimetti.
Hayatında güzel şeyler olurken “Niye ben?” diye diye düşünmeyen “ben”, kötü bir şey başına geldiğinde hemen sorgulamak istiyordu.

Ne büyük çelişkiydi.
İzin vermemeliydim.
Çünkü;

    Benim hakkımda hayırlı gördüğüm şey belki şer, benim hakkımda şer gördüğüm şey belki de hayırdı. Ben bilmezdim, Rabbim bilirdi.


Kısacası;

Her durumda sizi sizden daha iyi bilene sarılmak; en doğru, en güzel ve en kıymetli olandır.

Ve unutmayalım ki;

Vicdan Allah’ın konuştuğu yerdir.

Her zaman vicdanımızla hareket edebilmek ümidiyle.





10 comments

  1. Zaman her şeyi gün yüzüne çıkardığında şaşılacak öyle çok gerçekle karşılaşıyoruz ki... Geçmişte beni kahreden bir çok olay için bugün, iyi ki öyle olmuş diyorum.
    Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bizi geçmişte "kahreden" olaylar, şimdi bizi biz yapanlardır kim bilir.
      Sevgilerle :)

      Sil
  2. O an istediğimiz olmasa da, sorunlar gözle görünür bir şekilde ortadan kalkmasa da; dua bize sükûnet verir. Dua ne güzel bir ni'mettir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dua ile açılan kapıyı, diğer kapıya bakmaktan göremiyoruz çoğu kez. Rabbim bizlere "görmeyi" nasip etsin :)

      Sil
  3. kukla yazar özlemişim yazılarınııı😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizi özledim ya :) Neler olmuş ben yokken :)

      Sil
  4. Yazıların bu denli güzel olması şüphesiz kalpten geliyor olsa gerek. Kalpten gelen her bir cümlen öylesine saf, öylesine hoş ve rahatlatıcı. 5 yıldır yazan, yazmaya çalışan biri olarak; gerek üslubun, gerek anlatımın özlülüğü imrenilmeyecek gibi değil. Kalemin daim olsun, en önemlisi de hep vicdanının, kalbinin sesini duysun. Ek olarak günlükten ziyade hepimizin ihtiyacı olan şeyleri yazdığını düşünüyorum. Kaldı ki öyle olsa bile hepimiz biraz da günlüğüz, ortak paydalarda buluşabilmek güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu ettin ki beni :)
      Çok teşekkür ederim gerçekten. O kadar güzel şeyler yazmışsın ki, ne diyeceğimi bilemedim şimdi. Uzun zamandır yazan birinden bunları duymak beni ziyadesiyle memnun ve mahçup etti.

      Yeniden yeniden teşekkür ederim. Rabbim kalemimizi daim etsin İnşallah :)

      Sil
  5. Ama ne güzel yazmışsın kukla :) En çok "beni benden iyi bilen" kısmı hoşuma gitti :) :) :) :)
    Böyle böyle mutluluğun daim olsun inşallah...
    Gülücüklü kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hallere kolay gelmedik biliyorsun Talha kardeşimm :)
      Hepimizin mutluluğu daim olsun İnşallah :)
      Sen en bir çok :)

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)