Tesettür #4 : Yüreği Gözlerinden Okunur mu İnsanın?


Mesele Mühim: Mesele Tesettür


Hayatımı düzene sokmaya başlamıştım. Rabbimden onun yolunda olan sevdiği kullarla yolumu kesiştirmesini istemiştim. Rabbimde teker teker çıkardı karşıma şükürler olsun.

Hayırlı insanlarla karşılaştıkça  kafam karıştı. Doğruları öğrendikçe yanlışlar önüme çıkıyor ve beni bırakmak istemiyordu . Zira eski alışkanlıklar o kadar da kolay terk edilemiyordu.  Derken hayatıma biri daha dahil oldu. O insana nedenini anlayamadığım şekilde güvendim, derdimi açtım. Kafamdakileri yazıyla ona aktardım. Her defasında ayetlerle ve hadislerle derdimden nasıl kurtulabileceğimi anlattı. Yol gösterdi. Bu kişi de blogger dünyasının tanıdığı benim için çok değerli olan bir arkadaşım aslında kardeşim. Evet, onu bu yazımda ifşa ediyorum. Nedenini bilmem ama ben ki şu zamana kadar hiçbir blogger arkadaşımla özelden bir iki cümleyi geçmeyen konuşmalar haricinde konuşmamış biriyim ama nedense benden yaşça küçük bu kardeşimle konuştum. Sonrasında bir baktım ki her şeyimi anlatıyor olmuşum. Bu kişi çok sevgili Talha’dan başkası değildi. Düşünceleri kendinden büyük biriyle uzun zamandır karşılaşmamanın verdiği şaşkınlıkla onu anlayamadım ilk zamanlar. Nasıl olur da küçücük bir insan bu kadar büyük düşünebilirdi –Tamam Talha o kadar küçük değilsin kabul ediyorum :)- 

Yol Ayrımı


Talha’ya bir şeyleri anlattığım zamanlarda bir yol bitmiş, diğer yol başlayamamıştı. İki yol vardı önümde ve ben hangisini seçmem gerektiğini bilmiyordum. Aslında gönlümde, ruhumda tek bir yolu gösteriyordu. Ama cesaretim kırılmıştı bir kere. Adım atamıyordum.

Derken Talha yaşadığım her şeyin bir nedeni olduğunu öğretti bana. Şer gördüklerimin hayırlı olan kısımlarını benim için çıkardı ve önüme koydu. Bildiklerini de unutan bu Kukla'yı sarstı ve kendine getirdi. İşte benim dönüş noktalarımdan biri burası. 

Bu arada Allah razı olsun Talha. İyi ki varsın. Tüm güzellikler hem bu dünyada hem de hakiki de seni bulur, yakana yapışıverir İnşallah :) 

Not: Talha'nın isminin üzerine tıklayarak blogunu ziyaret edebilirsiniz.

            Bu hayatımın düşünsel kısmı. Diğer kısmında ise duygusal değişimlerim hüküm sürüyordu. Aslında duygusal kısmı anlatma ve anlatmama arasında kararsız kaldım ama anlatmam gerektiğini yoksa bir şeylerin havada kalacağını düşündüm.
Başlayalım o vakit.

 ***

            Beni hayatımın bu noktasında etkisi altına alan bir insan oldu. Tavrından, duruşundan, kişiliğinden, karakterinden belki de bunların hepsinden. Bu kişi beynimin karmaşıklığına bir yenisini ekliyor gibi görünüyordu. Ne kadar uzaklaşmak istesem de öyle durumlar oluyordu ki yine ben, onun yakınlarında bir yerde olmak durumunda kalıyordum.



İnsanlardan uzaklaştım, kitaplara sığındım. Düşünmemek için okudum, okudukça okudum. Ne yazık ki bu kişi beni buluyor, saklandığım kitap satırlarından çekip alarak yalnız kalmama müsaade etmiyordu. O zamanlar bütün kızgınlıklarım sadece onaydı. Çünkü beni uçurumlara sürüklediğinin farkına bile varmıyordu.

Derken bu şekilde çok değil 3 ay kadar daha devam ettim. Bu esnada bende inkar sürecine girdim. Duygularımı inkar etmenin en kolayı olduğuna, bu fikrin de çok akılcıl olduğuna inandım ama yanlış düşündüğümü çok sancılı bir şekilde anlayacaktım.

Kandırmaya çabalıyordum kendimi. Her çabamda tökezledim. Çünkü ruhumu kandırdığımı zannettikçe vücudum bu akılsızlığıma tepki göstermeye başladı. Yemeden içmeden kesildi mesela. Hızlı bir kilo verme süreci doğdu.  Baktım ki sağlık elden gidiyor, "Kendine gel Kukla" dedim. Uzaklaşmaya çalıştıkça yakınlaşmanın bir hikmeti vardır elbet diyerek açık bir şekilde beni bu hale getiren düşüncelerimi söylemem gerektiğini düşündüm. İşte bu da diğer bir dönüm noktasıydı benim için. Bundan sonrası daha başka olacaktı...

Şunu da ifade etmem gerek. Ben birinin söylemesiyle tesettüre girmiş değilim. Yazı ilerledikçe sizde şahit olacaksınız. 

Ayrıca bu anlattığım kısımda da tesettüre girme düşüncemin henüz oluşmadığına ve iç yolculuğunu bitirememiş bir Kukla'nın varlığına şahit oluyorsunuz.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. İnşallah bu seriyi daha da hızlandırırım. Dualarınıza talibim Sevgili Dost...

17 comments

  1. Herkesin Talha gibi bir arkadaşa ihtiyacı var. Ve siz de çok şanslısınız bu anlamda. Kendisini çok merak ettim. Hemen ziyaret edeceğim. Dilerim her şey gönlünüzce olsun :)

    Bu arada "blogger gazetemiz" açıldı. Sizi de bekleriz. Detaylı bilgi için profilimi ziyaret edebilirsiniz. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizin İnşallah :)
      Tamamdır hemen gazetemize bakayım o zaman :)
      Sevgiler :)

      Sil
  2. Sevgili kukla hayırlı güzel şeylerin seni bulmasını diliyorum kardeşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol kardeşim. Cümlemizin İnşallah :)
      Rabbim yolunda ilerleyen güzel insanlarla karşılaştırsın hepimizi Amin :)

      Sil
  3. Kukla ne yaptın ya :) Şu klavye duyguları aktarabilseydi keşke. Ne hissettiğimi anlatmama imkan yok. Övgülerin için çok teşekkür ederim ama hakikaten abartmış olabilirsin. Nasibimizde tanışmak varmış ve benim bildiğim azıcık şeyi de zihnine eklemen gerekiyormuş bu kadar.
    Hem düşünüyorum da aslında benim de o zamanki ruh halim olmasaydı, şimdi olsaydı mesela, belki o diyaloglar olmayacaktı hiç. Yani anlayacağın tam olarak ikimizin de ihtiyaç duyduğu bir anda tanışmışız. O zaman diyelim ki: Bize şu basit ve fani dünyada bile mutlu olmamız için böyle güzel tevafuklar yaşatan Rabbime şükürler olsun.

    Bir de bu olayların büyük bir kısmını bilmeme rağmen yazdıklarını merakla okuyorum. Hisleri yazıya dökmekte pek mahirsin maşallah :))


    Ha tabii unutmadan
    Gülücüklü kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Talha
      Kalemine bayıldığım birisinden "mahir" sözcüğünü duymak beni nasıl memnun etti bilemezsin :)
      Çok teşekkür ederim ama bence hiç mi hiç abartmıyorum. Her şeyi olduğu gibi aktardığımı bilmeni isterim. Bence hakkında az şey bile söyledim. Bir tane daha kardeşim var artık :)
      Beni böyle güzel bir insanla karşılaştıran Rabbime şükürler olsun.
      Her zorlukta bir kolaylık vardı ve sen benim zorluğumu kolaylaştıran en önemli insandın.
      Her şey için teşekkürler. Benden 4902948209 kat daha gülücüklü kalasın İnşallah.
      Sevgiler :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    İnsan bedeninde yalan söylemeyi beceremeyen tek organ gözlerimizdir. Bir insanın yüreğini gözlerinden okuyabilirsiniz. Yürekten kaleme aktarılan güzel bir yazı dizini. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hocam. Allah razı olsun :)
      Selam ve dualarımla :)

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık artık takipçinim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin o zaman canım. Tanıştığıma memnun oldum. Bende takipçindim zaten.
      Sevgiler :)

      Sil
  6. Yüreğine sağlık. Herşey hayirlisiysa olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim caanım :)
      Cümlemizin İnşallah :)

      Sil
  7. canımmm ne kadar güzel ifade etmişssin her şeyi.. her şeyin hayırlısı olur inşallah :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Merveciiiim. Allah razı olsun canım :)
      Öpüyorum

      Sil
  8. Şu anda hiç beklemediğim bir zamanda beklemediğim bir yazıyı okuyorum. Söylemeliyim ki bu okuduğum ilk yazınız ve diğerlerini okumadan sadece bundan anladığım kadarıyla yorum yapmak istedim. o sebeple yorumumda bir yanlış anlama ve aktarma olayı olursa şimdiden özür dilerim. Ben hayatımızda tesadüflerin olduğuna inanmıyorum çünkü her şey zaten bir plan dahilinde işliyor. O yüzden şu anda okumuş olduğum yazıdan, yolda gördüğüm bir insana hatta saniye farkla kaçırdığım otobüse kadar her şeyin zaten olması gerektiği için, bunlarda da bir hayır olduğu için olduğuna inanıyorum. Ve anlıyorum ki o kardeşimizle karşılaşmanız boşuna değil. Ben de kısa zaman önce benzer bir olay yaşadım. Aslında ara sıra gördüğüm ama daha önce hiç muhabbetimin olmadığı bir kişiyle bir konuşma içerisine kattım kendimi ve sonunda büyük hayal kırıklığı yaşadım. Ama o hayallerimi yıkarken aslında o hayallerin zaten olmaması gerektiğini bana öğretmiş ve ne kadar büyük olduğunu fark edemediğim bir yanlışı yapmamı engellemişti. Geride bir sürü ''Keşke''m kalmış oldu ama küçük bir hatayla belki de uçurumlardan dönmüştüm. Hayatıma hatayla giren bir kişi bile hayatımı kurtarmama vesile olmuştu. Velhasıl kelam girenler de çıkanlar da boşa değil. Allah hayatımıza hayatımızı kurtaracak,iyi şeylere vesile olacak kişilerin girmesini nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin İnşallah kardeşim.
      Yazını okurken ruhumun hafiflediğini hissettim.
      Ne kadar da benzer bir olay yaşamışız. Tanımadığım biriyle düşüncelerimin ve duygularımın bu kadar yakın olması beni fazlasıyla şaşırttı. Yazmanıza çok sevindim. Bu konuyu detaylıca görüşmek isterim :)
      Allah razı olsun :)
      Görüşmek üzere :)
      Sevgilerimle.

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)